Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:06:35 GMT

خبر بد | از مبلغ یارانه آبان ماه کم می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۰۱۰۶

خبر بد | از مبلغ یارانه آبان ماه کم می شود

خبرگزاری آریا - یارانه نقدی آبان‌ماه ساعت 24 فردا (سه‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
در کنار یارانه نقدی در هر ماه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
اما از چند ماه قبل اقساط وام یک میلیونی کرونا نیز از حساب یارانه‌بگیران دریافت کننده کسر می‌شود این در حالی است که در جریان کرونا بانک مرکزی با تامین منابع پرداخت وام یک میلیون تومانی به حدود 23 میلیون خانوار یارانه بگیر را در دستور کار قرار داد که قرار بود که هر ماه قسط آن که حدود 33 هزار تومان است از حساب یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براین اساس در آبان‌ماه پنجمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستانی که دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.
در حالی یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی در بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که در کنار آن کمک‌های معیشتی نیز از محل افزایش قیمت بنزین از آبان‌ماه سال گذشته به حدود 60 میلیون نفر از جمعیت 78 میلیون نفری یارانه‌بگیران پرداخت می‌شود که البته به تناسب اعضای خانوار بین 55 تا 205 هزار تومان متفاوت است.
از مدتی پیش نیز بحث یارانه کالاهای اساسی مطرح شده که پیشنهاد مجلس شورای اسلامی پرداخت 120 هزار تومان به هر نفر برای تامین کالاهای اساسی است که ظاهرا گروه هدف همان 60 میلیون نفری هستند که کمک‌های معیشتی را دریافت می‌کنند اما هنوز این پیشنهاد نهایی نشده و در شورای نگهبان در حال بررسی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح کالابرگ یارانه‌ای تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصدق کشاورزی صبح امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک هفته کار و کارگر به سال جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار امسال با مشارکت فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در جامعه به ویژه در عرصه به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد دارند گفت: در دولت سیزدهم تحولات مهم و قابل توجهی در عرصه مجموعه کارگری شده است و یکی از مولفه‌های آن توجه به منزلت و حل مشکلات جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تفاهم سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر را در حل مشکلات جامعه کارگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال 1401 تعداد تشکل‌های کارگری استان بوشهر تاکنون 35 درصد افزایش یافت و از 168 تشکل به 268 تشکل در راستای رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری رسیده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم دیگر دولت که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است را اجرا طرح کالابرگ یارانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرا این طرح تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است که بخش عظیمی از آن به بخش کارگری تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه افزون بر 310 هزار خانوار از این طرح بهره برده‌اند گفت: این خانوارها 600 هزار بار به فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توجه به مسکن کارگران را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس این طرح صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم با کارفرمایان تا 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارگران فاقد مسکن قرار می‌دهد.

در این مراسم از کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام