Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در حالی که در مرداد سال گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی (معروف به قانون انتزاع) را لغو و مسئولیتهای تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول کرد، نهاوندیان معاون اقتصادی دولت از بازگشت وظایف بخش کشاورزی به این وزارتخانه (وزارت جهاد کشاورزی) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاوندیان در نامه‌ای که در روز 13 آبان ماه سال جاری به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی ارسال کرده است جزئیات واگذاری امور تنظیم بازاری محصولات کشاورزی را اعلام و آن را جهت اجرا ابلاغ کرد.

 متن این نامه به‌شرح زیر است:

بند (ب) تصمیمات جلسه یکصدوهفتادوهشتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ 1399.8.11 در خصوص هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به‌شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

1 ــ مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تأمین (تولید و واردات انواع نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور) و همچنین مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ تا مرحله عمده‌فروشی به‌قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی است.

1 ــ به‌منظور عرضه مکفی کالا و دسترسی مصرف‌کنندگان به‌نرخ مناسب، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده‌فروشی را به‌عهده دارد.

3 ــ مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد صادرات مرغ و تخم‌مرغ، با وزارت جهاد کشاورزی است.

4 ــ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است دسترسی کامل و برخط وزارت جهاد کشاورزی به اطلاعات سامانه جامع تجارت را تأمین نماید و حمایت‌های سیاستی و نظارتی لازم را اعمال نماید.

5 ــ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است اطلاعات لازم در مورد تأمین، حمل و انبارش این کالاها را به‌طور برخط، از طریق سامانه جامع تجارت، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.‌

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی معدن و تجارت تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان