Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرچاهی، با بیان اینکه بیش از ۹هزارتُن پنبه از اراضی کشاورزی بشرویه برداشت می شود، گفت: امسال پیش بینی می کنیم که چهارتُن زعفران و ۸۰۰ تُن ارزن از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت کنیم.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: در فصل تابستان، هشت محصول کشاورزی از جمله خربزه، هندوانه، نخود، لوبیا، عدس، کنجد، گوجه فرنگی و خیار در شهرستان بشرویه برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه بیان کرد: این محصولات کشاورزی فصل تابستان بشرویه به استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و یزد صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه فصل پاییز زمان برداشت محصولات پنبه و ارزن در این شهرستان است، افزود: حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی بشرویه تحت کشت بشرویه است و سالانه 9هزار و 800 تُن پنبه از این اراضی برداشت می شود و تاکنون تنها پنج درصد از این مقدار برداشت شده است.

 

سرچاهی به بحث برداشت ارزن اشاره کرد و گفت: حدود 100 هکتار از اراضی بشرویه تحت کشت ارزن قرار دارد و سالانه 800 تُن ارزن از این اراضی برداشت می شود و هنوز زمان برداشت آن نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی بشرویه زیر کشت پسته است، افزود: از این اراضی 12هزار و 800 تُن پسته امسال برداشت کردیم و متاسفانه به دلیل عدم داشتن برند برای بسته بندی کردن پسته بشرویه، بدون برند به سراسر کشور ارسال شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه در پایان با اشاره به محصول زعفران این شهرستان گفت: امسال خرید تضمینی زعفران اجرایی می شود و زعفران پوشالی کیلویی 11 میلیون تومان و نگینی کیلویی 13 میلیون تومان خریداری خواهد شد و یک هزار و 546 هکتار از اراضی بشرویه تحت کشت زعفران است و سالانه چهار تُن زعفران برداشت می شود و تاکنون پنج درصد از اراضی تحت کشت، برداشت شده است.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: پسته زعفران هکتار از اراضی برداشت می شود تحت کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان