Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@10:44:39 GMT

روایت شهردار لندن از تحمل حملات لفظی ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۰۸۹۳

روایت شهردار لندن از تحمل حملات لفظی ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «صادق خان» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی افزود: برای نخستین بار یک سیاستمدار برجسته جهان مروج این دیدگاه بود که اسلام و غرب ناسازگار هستند؛ از نگاه او همه مسلمانان، انسان‌های بد و به دلیل اقدامات یک گروه اقلیت تروریست هستند.

وی که در آخرین سفر ترامپ به لندن «شهرداری افتضاح» و «بازنده‌ای مطلق» نامیده شده بود، ادامه داد: بگذارید صریح بگویم، من به هیچ دلیل دیگری جز دینم مورد حملات لفظی ترامپ قرار نگرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار لندن اضافه کرد که بسیاری از اقلیت‌های قومی و مذهبی هم از رفتار ترامپ دل خوشی نداشتند.

جدال لفظی رییس جمهوری آمریکا با صادق خان سابقه طولانی دارد؛ او قبلا شهردار لندن را به تست هوش دعوت کرده و همچنین از واکنش او به حمله سال ۲۰۱۷ در پل لندن (لاندان بریج) انتقاد کرده بود.

صادق خان همچنین در آستانه سفر سال گذشته رییس جمهوری آمریکا به انگلیس در یادداشتی برای گاردین، او را نمونه بزرگی از راستگرایی افراطی رو به رشد و تهدیدی برای همه جهان دانسته بود. ترامپ درست دقایقی قبل از ورود به لندن نوشت:‌ خان من را خیلی به یاد شهردار "خیلی احمق و بی‌کفایت" نیویورک بیل د بلاسیو، می‌اندازد. "فقط قدش نصف اوست"

در همین حال، شهردار لندن دو روز پیش، به استقبال خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رفت و در توئیتی نوشت که مشتاقانه در انتظار همکاری با اوست.

بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا انتخاب شد. 

بر اساس رویه قانونی ترامپ موظف است ظرف مدت ۱۰ هفته دولت را به رییس جمهوری منتخب آمریکا تحویل دهد. اما او که مدعی فساد و تقلب در انتخابات است، بایدن را به رسمیت نشناخته و از آغاز روند واگذاری قدرت استنکاف کرده است.

بر اساس رویه قانون مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا ۲۰ ژانویه ( یکم بهمن) برگزار می‌شود و رفتار ترامپ باعث افزایش نگرانی‌ها از احتمال بروز اختلال و هرج‌ومرج در روند واگذاری قدرت در این کشور شده است. 

کد خبر 563907 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ جمهوری آمریکا رییس جمهوری شهردار لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلستان و ولز که امروز جمعه توسط رسانه‌ها گزارش شد، حزب حاکم محافظه‌کار در حال از دست دادن کرسی‌های شوراهای محلی و واگذاری آنها به مخالفان است.

به گزارش ایسنا، با شمارش بیش از نیمی از آرا، محافظه‌کاران تاکنون ۲۵۹ کرسی را از دست داده‌اند، در حالی که حزب کارگر ۱۰۹ کرسی را به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، در همین حال لیبرال دموکرات‌ها ۳۸ کرسی را کسب کردند، در حالی که سبزها توانستند ۲۸ کرسی دیگر را به دست آورند و ۸۰ کرسی به نامزدهای مستقل تعلق گرفت.

علاوه بر این، محافظه‌کاران اکثریت را در شش شورای محلی از دست دادند و حزب کارگر اکثریت را در هفت شورا به دست آورد. حزب کارگر همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای بلکپول جنوبی بر محافظه‌کاران پیروز شد و کرسی در پارلمان بریتانیا به دست آورد و «کریس وب» نامزد حزب کارگر ۵۸.۹ درصد آرا را در مقایسه با رقیب محافظه‌کار (۱۷.۵ درصد) خود کسب کرد.

انتخابات محلی در انگلستان و ولز روز پنجشنبه برگزار شد. شهروندان باید به ترکیب ۱۰۷ شورا و مجمع لندن رأی می‌دادند و ۱۱ شهردار از جمله شهردار لندن و ۳۷ کمیسر پلیس را انتخاب می‌کردند. در همین روز، انتخابات میان دوره‌ای برای کرسی حوزه انتخابیه بلکپول جنوبی هم برگزار شد.

قبل از انتخابات، محافظه‌کاران ۹۸۹ کرسی از ۲۶۰۰ کرسی و حزب کارگر ۹۷۳ کرسی داشتند. نتایج نهایی قرار است روز شنبه اعلام شود.

در همین حال در پی شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات محلی امید «صادق خان»، شهردار کنونی لندن از حزب کارگر برای ابقا در سمتش بیشتر شده است. نتیجه انتخاب شهرداری‌ها از جمله شهرداری لندن که مهمترین رقابت این دوره است، قرار است روز شنبه اعلام شود.

رقابت اصلی در شهر لندن بین سوزان هال از حزب حاکم محافظه‌کار و صادق خان، شهردار کنونی از حزب کارگر است.

صادق خان که از سال ۲۰۱۶ شهردار لندن است، برای سومین دوره نامزد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ