Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@03:22:46 GMT

اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۱۳۹۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مرکزی اظهار کرد: باید کمربندها را محکم بست و اقتصاد کشور را از بحران‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی به سلامت عبور و نجات داد و در این میان همه آحاد جامعه تکلیف شرعی و قانونی دارند.
وی به سرمایه گذاری در تولید ملی برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ارزآوری اشاره کرد که مورد حمایت همه جانبه دولت است و افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای تقویت تولید ملی در طول انقلاب اسلامی است و خوشبختانه در سطح ملی برای آن تصمیم‌گیری می‌شود و با یک عزم ملی به یک نسخه یکپارچه تبدیل شده است تا در سایه عمل به مفاد آن  کشور بتواند روی پای خود محکم بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه اراک به وابستگی صنایع کشور به بیگانگان بویژه نفت و گاز در گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه روند فعالیت صنایع مادر نظیر نفت و گاز بدون وابستگی به خارج فعالیت داشته و توانسته‌ایم نیازهای داخلی خود را با استقلال تمام تامین کنیم.

وی به برخی وابستگی‌های کنونی کشور در حوزه فناوری، پزشکی و دارویی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شرایط کنونی حساس‌ترین تجهیزات برای تامین نیازهای حوزه سلامت مردم وارداتی است و برخی مواد اولیه شرکت‌های دارویی از خارج از کشور وارد می‌شود که باید با تلاش همه جانبه و تدبیر لازم این نیاز کشور را تامین کرده و در حوزه تامین تجهیزات پزشکی و دارویی خودکفا شویم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروز به گونه‌ای نیست که دست به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه بزنیم، اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت بالایی در حوزه کارآفرینی و  سرمایه گذاری برخوردار است و باید با تصمیمات راهبردی و دلسوزانه بستر رونق و جهش تولید را فراهم کرد تا مشکلاتی نظیر هپکو، ماشین سازی و آذرآب در استان بوجود نیاید و از خساراتی که تبعات ناشی از مشکلات تولیدی و کارگری آن بوجود می‌آید جلوگیری کرد و با برخورد قضائی حکیمانه و منطقی مشکلات تولید را با قدرت برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه صیانت از بیت المال را مورد تاکید قرار داد و افزود: بیت‌المال مانند گنجینه عامی است که متعلق به همگان است و مبادلات و روابط اقتصادی کشور از این طریق تنظیم می‌شود. همه مردم جیره‌خوار بیت‌المال هستند و باید از منابع بیت‌المال صیانت کرد.

وی در ادامه از دستگاه قضائی به عنوان کانون سلامت و مسئول نظارت حکیمانه و جریان صحیح عادلانه امور کشور یاد کرد و افزود: دادگستری ضامن اجرا و برقراری عدالت و استقرار امانتداری و صداقت در جامعه است تا حق کسی پایمال نشود. نباید تراکنش‌های مالی در کشور ساختگی و جعلی باشد و فرار مالیاتی و خیانت از معضلاتی است که دستگاه قضائی باید با آن مقابله کند.

وی با تاکید بر نظارت بر عملکرد سیستم نظام بانکی گفت: سلامت نظام بانکی در راس همه امور و اوجب واجبات است و نباید اجازه داد تسهیلات بانکی با رابطه و زیرمیزی اعطا شود. هر کسی که نمی‌تواند سلامت نظام اداری و بانکی را حفظ کند صلاحیت فعالیت در آن حوزه را ندارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نظارت بر فعالیت سیستم گمرکات، تعزیرات، برخورد با کالای قاچاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی اقتصادی می‌طلبد تا با نظارت بیشتر اجازه ندهیم کالاهای اساسی با قیمت بالا یا به صورت قاچاق عرضه شوند یا مردم کمبودی در تامین معیشت احساس کنند.

وی خواستار تجهیز اراضی باغی و زراعی به سیستم‌های نوین آبیاری شد و افزود: سیستم آبیاری سنتی منسوخ شده است و در شرایطی که با کمبود منابع آبی مواجه هستیم تجهیز باغات و مزارع به سیستم نوین آبیاری ضرورت دارد و باید از این منابع ملی حفاظت کنیم. همه مسئولان کشور امین مردم و مدیون خون شهدا هستند و باید به گونه‌ای فعالیت کنند که شرمنده مردم و نظام نباشیم.

امام جمعه اراک در خصوص انتخابات آمریکا نیز گفت: در جریان انتخابات آمریکا ماهیت زشت دموکراسی دروغین استکبار جهانی و حقه، خیانت، بداخلاقی و ... روشن و آشکار شد و بار دیگر هیمنه این طبل توخالی در هم شکست.

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امام جمعه بحران اقتصاد مقاومتی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است