Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@12:17:20 GMT

سالم‌ترین انواع پنیر را بشناسید!

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۱۶۰۱

سالم‌ترین انواع پنیر را بشناسید!

به گزارش افکارنیوز،

برخی افراد از خوردن پنیر بسیار نگران هستند؛ زیرا سرشار از چربی، سدیم و کالری است. با این حال، پنیر همچنین یک منبع عالی از پروتئین، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

خوردن پنیر ممکن است به کاهش وزن کمک و از بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان جلوگیری کند. برخی از انواع پنیر نسبت به انواع دیگر سالم‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالم‌ترین انواع پنیر عبارتند از:

پنیر موزارلا

موزارلا نوعی پنیر سفید نرم و دارای رطوبت بالاست. منشا آن ایتالیا است و معمولاً از یا شیر گاو تهیه می‌شود. میزان سدیم و کالری موتزارلا نسبت به سایر پنیر‌ها کمتر است؛ این پنیر حاوی ۸۵ واحد کالری، ۶ گرم پروتئین، ۶ گرم چربی، ۱ گرم کربوهیدرات، ۱۷۶ ملی گرم سدیم و ۱۴ درصد کلسیم است.

پنیر رگه آبی

این پنیر از شیر گاو، بز یا گوسفند تهیه می‌شود و یکی از انواع مغذی پنیر است؛ پنیر رگه آبی حاوی درصد بالاتری از کلسیم نسبت به انواع دیگر پنیر‌ها بوده و حاوی ۱۰۰ واحد کالری، ۶ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی، ۱ گرم کربوهیدرات، ۳۸۰ میلی گرم سدیم و ۳۳ درصد کلسیم است.

از آنجایی که پنیر رگه آبی دارای کلسیم زیاد به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان است، افزودن آن به رژیم غذایی شما می‌تواند از مشکلات بهداشتی مرتبط با استخوان جلوگیری کند.

پنیر سفید

پنیر سفید معمولاً از شیر گوسفند یا بز تهیه می‌شود و با توجه به اینکه برای حفظ طراوت و شادابی در آب نمک بسته بندی می‌شود، می‌تواند سدیم زیادی داشته باشد. با این حال، معمولاً از بسیاری از پنیر‌ها کالری کمتری دارد و حاوی ۸۰ واحد کالری، ۶ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی، ۱ گرم کربوهیدرات، ۳۷۰ میلی گرم سدیم و ۱۰ درصد کلسیم است.

پنیر دَلَمه

پنیر دلمه یک پنیر سفید و نرم است که از کشک شیر گاو تهیه می‌شود. گفته می‌شود که منشأ آن ایالات متحده است و در مقایسه با پنیر‌های دیگر پروتئین بالاتری دارد و حاوی ۱۲۰ واحد کالری، ۱۲ گرم پروتئین، ۷ گرم چربی، ۳ گرم کربوهیدرات، ۵۰۰ میلی گرم سدیم و ۱۰ درصد کلسیم است.

 این پنیر سرشار از پروتئین است، اما کالری کمی دارد، به همین دلیل مصرف آن برای کاهش وزن توصیه می‌شود.

پنیر ریکوتا

ریکوتا یک پنیر ایتالیایی است که از آب باقی مانند از دیگر پنیر‌های شیر گاو، بز، گوسفند بدست می‌آید. ریکوتا دارای یک قوام خامه‌ای است و اغلب به عنوان یک نوع سبک‌تر از پنیر دلمه توصیف می‌شود. این پنیر حاوی ۱۸۰ واحد کالری، ۱۲ گرم پروتئین، ۱۲ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات، ۳۰۰ میلی گرم سدیم و ۲۰ درصد کلسیم است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پنیر کاهش وزن انواع پنیر پوکی استخوان سلامت کاهش وزن پنیر گرم کربوهیدرات میلی گرم سدیم درصد کلسیم گرم پروتئین تهیه می شود واحد کالری پنیر سفید گرم چربی شیر گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی

باتری‌های سدیم یونی آمریکایی پس از گذشت دو سال از معرفی و عبور از تست‌های فراوان، از مرحله آزمایشگاهی خارج و وارد خط تولید شدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دو سال پیش یک شرکت آمریکایی پیشگام در تولید باتری‌های سدیم یونی، مشغول آماده‌سازی باتری‌های سدیمی با فرمول ویژه برای تولید انبوه شد. این شرکت که کمی از برنامه‌ریزی‌های اولیه خود عقب مانده بود، از آغاز رسمی تولید باتری‌های سدیمی با قابلیت شارژ سریع و عمر طولانی به‌عنوان جایگزینی جذاب در بازی ذخیره انرژی خبر داد.

مزایای سدیم نسبت به لیتیوم در باتری‌ها

فراوانی سدیم در سیاره زمین بین ۵۰۰ تا هزار برابر بیشتر از لیتیوم است و تأمین آن نیازی به شیوه‌های استخراج آسیب‌رسان لیتیوم ندارد. از سوی دیگر باتری‌های سدیم یونی به‌طور کامل از موادی شامل آلومینیوم، آهن و منگنز ساخته شده‌اند که به‌وفور در دسترس هستند. مواد شیمیایی این باتری‌ها را می‌توان از طریق یک زنجیره تأمین داخلی قابل اعتماد مستقر در ایالات متحده و عاری از اختلالات ژئوپلیتیکی تهیه کرد، حال آن‌که این موضوع برای مواد رایج در باتری‌های لیتیوم یونی مانند کبالت و نیکل صدق نمی‌کند.

فناوری یون سدیم در سال‌های اخیر به‌عنوان یک وسیله ذخیره‌سازی انرژی قابل اعتمادتر و بالقوه ارزان‌تر مورد توجه قرار گرفته است و هرچند چگالی انرژی آن از یون لیتیوم عقب‌تر است، مزایایی مانند دوچرخه‌سواری سریع‌تر، طول عمر بیشتر و استفاده نهایی ایمن‌تر و غیرقابل اشتعال، آن را به یک جایگزینی جذاب برای باتری‌های لیتیومی به‌ویژه در استفاده‌های ثابت مانند مرکز داده و ذخیره‌سازی پشتیبان شارژر ماشین‌های برقی تبدیل کرده است.

سازنده آمریکایی یکی از اولین عملیات‌های تولید عمده در سطح جهانی را راه‌اندازی کرده و آغاز تولید رسمی خود را در کارخانه تولیدی خود در هلند میشیگان جشن گرفته است که اولین خط تولید باتری‌های سدیم یونی در مقیاس تجاری در ایالات متحده محسوب می‌شود.

برقی شدن اقتصاد به توسعه و تولید راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی جدید و ابتکاری وابسته است و باتری‌های سدیم یونی جایگزین منحصربه‌فردی برای یون لیتیوم با قدرت بالاتر، شارژ مجدد سریع‌تر، چرخه عمر طولانی‌تر و شیمی کاملاً ایمن‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهند.

این باتری‌ها بدون استفاده از مواد معدنی متضاد یا مواد با اثرات زیست‌محیطی مشکوک ارائه می‌شود و ۱۰ برابر سریع‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی شارژ و دشارژ می‌شوند. این امر باتری‌ها را به رقیب اصلی برای فرازونشیب‌های ذخیره‌سازی برق پشتیبان تبدیل می‌کند. چگالی باتری‌های سدیم یونی بیش از دو برابر چگالی انواع لیتیوم یونی هستند که این ویژگی با پاسخ‌گویی بهتر به نیازهای خودروهای الکتریکی همراه است.

محل مصرف باتری‌های سدیم یونی

هوش مصنوعی در دنیای امروز بسیار تشنه انرژی شده است، بنابراین شرکت یادشده مقصد اولیه تولیدات خود را مراکز ذخیره‌سازی داده‌های هوش مصنوعی عنوان کرده است که باتری‌های با چرخش سریع یک ابزار مدیریت انرژی ضروری در آن‌ها محسوب می‌شود.

این شرکت قصد دارد اولین تحویل محصول خود را در ماه ژوئن داشته باشد و در آینده تمرکز خود را به سایر بازارهای برق صنعتی گسترش دهد. شارژ سریع خودروهای برقی و مخابرات از دیگر اهداف این شرکت هستند.

کد خبر 750436

دیگر خبرها

  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟