Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری و روستایی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در گیلان گفت: ۱۱ طرح فاضلاب به پیشرفت ۵۸.۵ رسید. - اخبار استانها -

سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های ذاتی شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور تلاش در جهت ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری و روستایی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی با هدف حفظ سلامت محیط‌زیست و ارتقاء بهداشت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه این شرکت از بدو تاسیس تاکنون سعی کرده با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارد در زمینه‌های مذکور اقدام کند افزود: در این راستا نسبت به ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرها و روستاهای مختلف از جمله شهرها و روستاهایی که فاضلاب آنها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به تالاب بندر انزلی و دریای خزر تخلیه می‌شود اقدام کردیم.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه این شرکت به 52 شهر و هزار و 712 روستا خدمات ارائه می‌دهد گفت: از این تعداد، 11 شهر شامل شهرهای رشت، بندرانزلی، فومن، صومعه‌سرا، تالش، آستارا، رودسر، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل و آستانه اشرفیه دارای کد اجرایی فاضلاب هستند.

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در رفع معضلات پسماند گیلان؛ استفاده از ظرفیت نخبگان بهبود کیفیت زندگی مردم را به‌دنبال داردنماینده ولی‌فقیه در گیلان: «توجه به سلامت و تغذیه مردم» باید تبدیل به فرهنگ عمومی شودافتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد گیلان؛ اقتصاد کشاورزی با رویکرد دانش‌بنیان تقویت می‌شود

حسینی افزود: 6 شهر شامل املش، رودبار، منجیل، ماسال، رضوانشهر ک شفت نیز کلیه مطالبات موردنیاز برای دریافت کد اجرایی انجام شده است و پس از تصویب در وزارت نیرو به سازمان برنامه و بودجه کشور جهت دریافت این کد ارسال شده است و هم‌اکنون عنوان طرح فاضلاب شفت به طرح فاضلاب فومن اضافه شده است.

وی با اشاره به روستاهایی که دارای شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب هستند بیان کرد: از میان روستاهای تحت پوشش نیز 8 روستا شامل روستای پاشاکی لاهیجان، آستارا و روستای مبارک‌آباد رشت، فاز نخست روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت، روستای نیک‌کری، روستای کردمحله و مسکن مهر آستانه اشرفیه واقع در روستای اسطلخ بیجار، مسکن مهر لاهیجان واقع در روستای ایشکا دارای شبکه جمع آوری هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در 11 شهر مبلغ 4 هزار و 989 میلیارد ریال هزینه شده است تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی 11 طرح فاضلاب گیلان تاکنون به 58.5 درصد رسیده است و اعتبارات مصوب فاضلاب برای 11 شهر استان در سال 99 نیز هزار و 440 میلیارد تومان بوده که از این مقدار تاکنون 620 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

انتهای پیام/612/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان ایجاد تاسیسات فاضلاب طرح فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما، جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد.

حمیدرضا نامداری افزود: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آبفای البرز، نامداری در ادامه بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان سال جاری و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری