Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود قاسم نژاد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی یک ماه اخیر سیر صعودی مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور  داشتیم و در گیلان هم این روند افزایشی نمود دارد و باید حساسیت ها نسبت به این ویروس و بویژه اقدامات خود مراقبتی ارتقا یابد زیرا اگر این مراقبت ها  و توجه در برخی استان های کشور  به ویژه تهران رعایت می شد هرگز این آمار بالای فوتی را نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه باید فاصله گذاری اجتماعی  وخود مراقبتی به طور جدی مورد توجه مردم قرار گیرد و جز در موارد اضطراری از منزل خارج نشوند، تصریح کرد:  بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز استانی از بیستم  آبان تا بیستم اذر به مدت یکماه فعالیت مراکز و مشاغل غیر ضروری باید از ساعت ۱۸ عصر  تعطیل شود.

وی یادآورشد:  بعد از اسفند ماه  سال قبل نیز برای برخی مشاغل محدودیت ایجاد و فعالیت شان ممنوع شد و امروز با توجه به شرایط این محدودیت  به مدت یکماه برای مراکز استان ها و در گیلان در رشت  اعمال می شود.

قاسم نژاد پاساژها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم و تجمعات، فروش لوازم و مواد دخانی و قهوه خانه ها و چایخانه ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، استخر شنا، پارک ها و شهربازی ها، بازارهای روز موقت، خشکشویی ها، لوکس فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان و پوشاک فروشی، پارچه فروشی و آتلیه و عکاسی  و اقامت سراها، آژانس،  مشاور املاک، دفاتر پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت  و دفاتر الکترونیکی شهری و صرافی ها و هتل ها را از جمله مشمولان این طرح عنوان کرد.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان تصریح کرد:  هتل ها مجاز به پذیرش مسافر هستند اما از ساعت ۱۸ عصر به بعد  نباید در لابی هتل ها و مهمانسرا و در رستوران های تجمعی صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه  طبق برآوردهای وزارت بهداشت و اصناف بیشترین تجمعات در ساعات عصر صورت می گیرد، اظهار کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت  معابر و پاساژها می شود و تجمعات و ازدحام ها، این شیوع چند برابر می شود، از این رو قرار است تجمعات کمتر شود و مردم باید همکاری کنند تا بتوانیم در مدت این یکماه میزان تلفات این بیماری را کاهش داده و بعد از یکماه امکان رفع محدودیت ها وجود دارد.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان گفت: چنانچه صنوف به این محدودیت ها بی توجهی کنند، اول اخطار می گیرند،  جریمه می شوند و در صورت عدم رعایت اینبار پلمپ می شود در شهرستان رشت مسئولیت  اجرای این مصوبه بر عهده فرمانداری است با همکاری اتحادیه اصناف و  نیروی انتظامی طرح انجام می شود ...

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز دوشنبه ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان اخبار کنکور مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین خبر داده و گفت: این طرح در ۸ نقطه دیگر از استان اجرا می‌شود.

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: برابر تدابیر و برنامه‌های ابلاغی، طرح همیاران آرامش اجتماعی در ۳۳۰ نقطه از کشور عزیزمان اجرایی خواهد شد که از این تعداد ۹ نقطه از استان قزوین به منظور اجرای طرح انتخاب شده است.

وی افزود: آغاز این طرح از صبح امروز در محله هادی آباد اجرایی شده و به یاری خداوند متعال در هفته‌های آتی نیز در استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در این طرح خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی، تحصیلی و حوزه‌های مختلف از خدمات انتظامی در اختیار شهروندان عزیز محله هادی‌آباد قرار خواهد داشت، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، شهرداری، بسیج جامعه پزشکان، سپاه و دستگاه قضائی استان و معتمدین محل از ارائه دهندگان خدمات در این طرح هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار و محروم شهر تدوین شده و به همین منظور مسئولان ارشد هریک از دستگاه‌ها در این محلات حاضر بوده و به‌صورت حضور به گفت‌وگو و حل مشکلات شهروندان خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات ویژه درمانی که با حضور مجرب‌ترین پزشکان و دندان‌پزشکان در خدمت عموم مراجعان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال شهروندان بسیار مطلوب بوده و این این طرح تا ساعت ۱۹۰۰ در محله هادی‌آباد ادامه خواهد داشت.‌

کد خبر 749862

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش