Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: جنبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه می‌تواند در افزایش ماندگاری گردشگر در استان خراسان و به خصوص مشهد موثر واقع شود.

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص دیدار با هیات ترک در کنسول‌گری کشور ترکیه در مشهد اظهار کرد: ما در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی اشتراکات زیادی با کشور ترکیه داریم و توسعه روادیدمان بین خراسان رضوی به خصوص مشهد با ترکیه خوب است، قبل از شیوع گسترده کرونا هر روز پروازی از مشهد به سوی ترکیه انجام می‌گرفت که با توجه به گسترش بیماری این پروازها محدود شدند و تعداد پروازها کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صحبت‌هایی که در این دیدار انجام شد، بیشتر پیرامون موضوعات و فعالیت‌های پس از کرونا بود که انشالله پس از اینکه بیماری کووید-19 به پایان رسید، ما بتوانیم در چارچوب‌های تعریف شده و روادیدی که مابین دو کشور و به خصوص خراسان رضوی و ترکیه وجود دارد در قالب‌هایی از جمله فعالیت‌های فرهنگی مشترک بر اساس آیین‌ها، مراسم، میراث ملموس و ناملموس همکاری‌های  بیشتری به وجود آوریم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی و فرهنگی جهت جلب گردشگر از ترکیه به این استان با محوریت گردشگری مذهبی در دستور کار این برنامه گنجانده‌ شده تا بتوانیم ورود زائرین ترک که علاقه‌مند به زیارت مشهد و حرم مطهر رضوی هستند را مانند گذشته توسعه دهیم.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است که این امر در گذشته نیز انجام می‌شده اما در جلسه‌ای که با هیات ترک برگزار شد، هدف این بود که بتوانیم در شرایط پسا کرونا نیز به این مهم بپردازیم و در ادامه زیارت گردشگران ترک، شرایطی را فراهم کنیم که چند روزی نیز بتوانند از سایر جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و میراث ملموس و ناملموس بازدید کنند.

وی گفت: در ادامه این روند پیشنهاد کردیم که برخی از اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرهای آنکارا، استانبول و وان که شهر نمایشگاهی ترکیه است به نمایش گذاشته شود که البته اجرای این مورد به صورت دو طرفه نیز امکان‌پذیر است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تشریح کرد: با توجه به قرابت‌های فرهنگی که بین دو کشور وجود دارد در خصوص برگزاری نمایشگاهی برای معرفی گردشگری مذهبی با موضوع زیارت و برگزاری نمایشگاه‌هایی مشترک با موضوع صنایع دستی در این جلسه صحبت‌هایی مطرح و برنامه‌ریزی‌هایی نیز انجام شد.

مکرمی‌فر اضافه کرد: به هر حال محور گفت‌وگوها بیشتر توسعه روادید پس از کرونا، برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و به خصوص جشنواره غذا است، البته فعالیت‌ها در آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اتفاقات گفته شده در کنار گردشگری مذهبی رخ دهد و محور اصلی ما در برنامه‌ریزی‌ها توسعه گردشگری مذهبی و زیارت حضرت رضا(ع) است.

وی عنوان کرد: ما هم‌چنین برای مستند سازی پیشنهاد کردیم که عده‌ای از شبکه‌های تلویزیونی کشور ترکیه برای ساخت مستند از بحث گردشگری مذهبی مشهد، زیارت امام‌رضا(ع) و مشتاقان این حضرت به مشهد و خراسان سفر کنند تا زمانی که مشتاقان امام‌رضا(ع) به مشهد مشرف می‌شوند از این مهم برنامه‌ای داشته باشند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: البته در گذشته نیز فعالیت مستندسازی انجام شده است، اما ما قصد داریم این کار تکرار شود تا پس از کرونا و در دوران پسا کرونا علاقه‌مندان بتوانند به راحتی و با اطلاع کامل از حرم مطهر رضوی بازدید کنند و زیارت انجام دهند.

مکرمی‌فر یادآور شد: هدف ما از انجام اقدامات گفته شده این است که بیشتر پذیرش گردشگر مذهبی باشم و البته این اقدامات تبادل گردشگر بیشتر و توسعه روادید را به دنبال دارد و استان ما به دلیل وجوه ناشناخته‌ای که در خود دارد می‌تواند افرادی که برای زیارت امام‌رضا(ع) به مشهد مشرف می‌شوند را چند روز بیشتر برای بازدید از وجوه فرهنگی، تاریخی و طبیعی در شهر و استان نگاه دارد.

وی ابراز کرد: جنبه‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور می‌تواند در خصوص ماندگاری گردشگر در استان خراسان و به خصوص مشهد موثر واقع شده و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در همین راستا می‌تواند این امر را تسریع بخشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري مشهد تركيه اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه گردشگری مذهبی مدیرکل میراث نمایشگاه ها بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد