Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی گمرک گفت: میزان تجارت خارجی کشورمان با مجموعه کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های به 15 میلیارد و 154 میلیون و 767 هزارو 624 دلار برابر با 30 میلیون و 356 هزارو 787 تن رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از گمرک، آقای روح الله لطیفی با تشریح میزان ونحوه تجارت خارجی کشورمان با مجموعه کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های افزود: سازمان همکاری شانگ‌های سازمانی میان دولتی است که برای همکاری‌های چند جانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در 15 ژوئن 2001 تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر ایران عضو ناظر این سازمان محسوب می‌شود ودر طی 7 ماه اخیر سال 99 میزان تجارت خارجی کشورمان با اعضای این سازمان بیش از 30 میلیون و 356 هزارو 787 تن انواع کالا برابر با 15 میلیارد و 154 میلیون و 767 هزارو 624 دلار بوده است.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اضافه کرد: بیشترین حجم تجارت خارجی کشورمان از میان 11 عضو دیگر این سازمان با کشور چین بوده است که میزان این تجارت در بازه زمانی 7 ماه سال 99 بیش از 17 میلیون و 834 هزارو 121 تن برابر با 9 میلیارد و 545 میلیون و 599 هزارو 65 دلار بوده است.
لطیفی گفت: کشورمان در این مدت زمانی به 10 کشور از اعضای سازمان همکاری شانگ‌های صادرات کالا‌های محصول ایران داشته است که این میزان برابر است با 24 میلیون و 831 هزارو 383 تن انواع محصولات ایرانی وبه ارزش 8 میلیارد و 39 میلیون و 894 هزارو 506 دلار، ضمن آنکه بیشترین صادرات کشورمان به کشور چین با 4 میلیارد و 403 میلیون و 220 هزارو 892 دلار بوده است؛ و کمترین صادرات کشورمان نیز از بین اعضای این سازمان به تاجیکستان با 9 میلیون و 552 هزارو 807 دلار بوده است.
وی افزود: کشورمان در مدت زمان 7 ماه سال جاری بیش از 5 میلیون و 525 هزارو 404 تن انواع کالا را نیز از اعضای سازمان همکاری شانگ‌های وارد کرده است که ارزش این حجم کالا به میزان 7 میلیارد و 114 میلیون و 873 هزارو 118 دلار بوده است، وقابل توجه است که چین با 5 میلیارد و 142 میلیون و 378 هزارو 173 دلار بیشترین سهم و کشور بلاروس با 4 میلیون 111 هزارو 295 کمترین سهم را از واردات کشورمان داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجارت دلاری سازمان همکاری شانگ تجارت خارجی کشورمان دلار بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه تایید کرد که این کشور تجارت با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است و این تصمیم تا زمانی که از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل نشود، لازم الاجرا خواهد بود.

اوایل روز جمعه، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گفت که اقدامات محدودکننده تنها پس از آتش بس در غزه لغو خواهد شد.

«رجب طیب اردوعان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره این تصمیم گفت: ما می‌خواستیم بدون عجله روند را ارزیابی کنیم و این گام را برداشتیم... کل غرب برای اسرائیل کار می‌کند. آنها برای اسرائیل کار می‌کنند، به ویژه ایالات متحده. همانطور که آنها سرمایه‌های خود را بسیج کردند، مردم فلسطین محکوم به این شدند که در برابر بمب‌های اسرائیلی بمیرند. ما نتوانستیم در مقابل این امر کاری نکنیم، بنابراین گام‌هایی برداشتیم و این در را بستیم.

بر اساس آمار تجارت خارجی ترکیه که توسط اسپوتنیک تحلیل شده است، این کشور در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار کالا به اسرائیل صادر و ۱.۶ میلیارد دلار کالا‌های اسرائیلی وارد کرده است.

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم