Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم افتتاح ۶۶ پروژه بهداشت و درمان به مناسبت سومین سالگرد زلزله ازگله با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه افزود: کار ساخت بیمارستان اسلام آبادغرب تمام شده اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسوول ساخت بیمارستان از تجهیز نشدن آن گلایه مند است برای همین شاهد اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه مجری هستیم که کاملا هم طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه در ادامه جان و سلامت مردم را دغدغه اصلی همه مسوولان نظام به خصوص وزارت بهداشت در خط مقدم عنوان کرد و گفت: طبق توافق خوبی که با وزارت بهداشت داشته ایم تاکنون ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز تحویل استان شده است.

گزارش زلزله

بازوند در ادامه با اشاره به سالگرد زلزله کرمانشاه گزارشی نیز از وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده به وزیر بهداشت داد و گفت: در این زلزله ۲۲۷ واحد خانه بهداشت تخریب شد که ۲۲۵ واحد به بهره برداری رسیده و فقط ۲ واحد باقی مانده است.

وی افزود: ۹ مرکز جامع سلامت نیز در جریان زلزله تخریب شد که تاکنون هفت واحد ساخته شده و ۲ واحد نیز در دست اقدام است.

تخریب چهار واحد مرکز فوریت ها در زلزله دیگر موضوعی بود که بازوند به آن اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون سه واحد بازسازی شده و یک واحد نیز در دست اقدام است.

استاندار کرمانشاه در ادامه بیان داشت: هفت بیمارستان نیز در زلزله تخریب شد که کار ساخت پنج بیمارستان به اتمام رسیده و ۲ بیمارستان هم در دست اقدام است.

بازوند در ادامه اشاره ای نیز به ساخت بیمارستان دالاهو از محل اعتبارات زلزله داشت و گفت: دالاهو تنها شهرستانی است که بیمارستان ندارد.

وی در خصوص بیمارستان ثلاث باباجانی هم گفت: این بیمارستان حتی قبل از زلزله تکمیل نشده بود تا اینکه زلزله به ساختمان بیمارستان هم خسارت زد.

پروسه طولانی شدن ۶ ساله ساخت بیمارستان روانسر دیگر موضوعی بود که بازوند در حضور وزیر بهداشت بیان کرد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی قرار است جهاد کشاورزی زمینی برای ساخت یک بیمارستان موقت و چندین ساله واگذار کند.

استاندار کرمانشاه از  وزیر بهداشت خواست تا در تکمیل تمام این پروژه ها به استان کرمانشاه توجه ویژه داشته باشد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله ویروس کرونا کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله اخبار کنکور استاندار کرمانشاه ساخت بیمارستان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری