Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:35:00 GMT

مهمترین پروژه های جهش تولید در دانشگاه امیرکبیر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۳۶۸۵

مهمترین پروژه های جهش تولید در دانشگاه امیرکبیر

مالک نادری در خصوص اقدامات دانشگاه صنعتی امیر کبیر در پیشبرد شعار امسال «جهش تولید»، گفت: مهمترین پروژه های کاری ما در سال جاری، در حوزه نفت است؛ به طوری که بیشترین حجم قرادادهای دانشگاه در سال جدید در این حوزه بوده و در این راستا، پروژه های فوق العاده خوبی را آغاز کرده ایم.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه افزایش ظرفیت میدان نفتی الوند را یکی از مهمترین کارهای دانشگاه امیرکبیر در حوزه نفت برشمرد و افزود: علاوه بر این، پروژه های متنوع دیگری را نیز در دست اجرا داریم که از آن میان می توان به پروژه ساخت قطعات و نظارت بر ساخت قطعات مترو تهران؛ از جمله تولید لنت و برخی قطعا پلیمری اشاره کرد که در همین ارتباط امسال قراردادهای بسیار خوبی برای بومی سازی قطعات، نظارت بر بومی سازی قطعات و یا تولید دانش فنی و تهیه کتابچه های فنی ساخت قطعات، منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند همکاران بنده در دانشگاه امیرکبیر، ساخت یک جک فوق العاده بزرگ و حساس در حوزه صنعت سیمان است که به علت تحریم ها، واردات آن به کشور متوقف شده و قبلا نیز در کشور سابقه ای در زمینه ساخت آن موجود نبود. قرارداد ساخت این جک سال قبل امضا شد و اکنون آماده تحویل است و امیداریم ظرف یکی ۲ هفته آینده در سیمان ساروج نصب شده و زیر بار برود.

وی از حوزه ساختمان، بعنوان یکی دیگر از محورهای پروژه های دانشگاه امیرکبیر یاد کرد و گفت: به طور مثال در چند سال اخیر تقریبا تمامی فرآیند بتن یک مجتمع تجاری زیر نظر این دانشگاه بوده که این روند امسال نیز همچنان ادامه دارد و پروژه ها در حال اجرا است.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: همچنین ما در حوزه تولید مواد نیز پروژه های متعددی را در دست اجرا داریم؛ پروژه هایی برای تولید مواد مورد نیاز تجهیزات پزشکی، مواد معدنی، مواد فلزی و مواد پلیمری که در بخش پلیمر، هم اکنون مواد سنتز شده در دانشگاه، برای خوروسازان تولید و در حال تحویل است.

نادری تمامی پروژه های ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر را به نوعی پروژه هایی برای جهش تولید عنوان کرد و ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که پروژه های ارتباط با صنعت ما، پروژه های دانشگاهی نیست و همگی قراردادهای صنعتی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، کاملا با تولید سرو کار دارند. لذا ماحصل و نتایج هر یک از این پروژه ها گامی است به سمت اهداف تعیین شده برای جهش تولید.

وی افزود: از آنجا که ما نسبت به انجام پروژه ها در زمان تعیین شده، نسبت به کارفرما متعهد هستیم، به جز اسفند پارسال و فروردین ماه امسال که همگان از شیوع کرونا غافلگیر و شوک شدند، برای دانشجویانی که در این پروژه ها فعال و درگیر هستند، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، خوابگاه تامین کردیم و در سایر ماه های اخیر، تمامی پروژه ها، بدون وقفه و تعطیلی در حال اجرا و انجام است.

نادری با بیان اینکه دانشجویان و اساتید فعال در این پروژه ها، علاوه بر حقوق معمول دانشگاه، یک دریافتی دیگر نیز از محل پروژه ها دارند، گفت: حجم قراردادهای ما در ۸ ماه سال ۹۹ در مقایسه با کل سال ۹۸ حدود ۵ برابر و میزان جذب قراردادها نیز حدودا ۲ برابر افزایش یافته که این نشان می دهد، مراجعه به دانشگاه بسیار بیشتر شده است.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: البته در این بین، نقش تورم را نباید نادیده گرفت، با این وجود اما میزان جذب ما به مراتب بالاتر از نرخ تورم بوده است. از طرفی برخی صنایع؛ مثل شرکت های کوچک که در کرونا آسیب جدی دیدند، ارتباطشان با دانشگاه کم شده و به نظر می رسد این شرکت ها اکنون با چالش های جدی روبرو هستند که مجال مراجعه به دانشگاه را از آنها سلب کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: این یک واقعیت است که باید تحریم ها برچیده و ارتباطات صنعتی ما با جهان از سرگرفته شود، اما اینگونه هم نباید باشد که در صورت رفع تحریم ها، صنایع بار دیگر دانشگاه ها و پژوهشگران ایران را به فراموشی بسپارند.

کد خبر 5067761 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جهش تولید در دانشگاه ارتباط صنعت و دانشگاه آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وام دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی حمله تروریستی به دانشگاه کابل ثبت نام دانشجویان پذیرش دانشجو دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی سازمان امور دانشجویان دوره دکتری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه های ایران ارتباط با صنعت دانشگاه دانشگاه امیرکبیر جهش تولید پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر این موزه که در محوطه‌ی طبقه هم‌کف دانشگاه افتتاح شد، شامل گنجینه‌ای ارزشمند از آثار، قطعات، ابزارآلات، تصاویر و سایر اقلام مرتبط با فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه که جنبه تاریخی و هویتی دارد، در معرض دید دانشگاهیان قرار گرفته است.

علاوه بر افتتاح موزه و بازدید معاون رییس جمهور و هیات همراه از دانشگاه، طی نشستی یک توافق نامه همکاری نیز به امضای طرفین رسید.

در آیین امضای توافق‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و افتتاح موزه این دانشگاه، روح االه دهقانی معاون علمی رییس جمهور با تاکید بر حمایت از استادان محور و الگو در تربیت دانشجویان توانمند، نوآور و اثرگذار گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در دانشگاه‌ها که به واسطه اشتغال استادان دانشگاه به آموزش، فعالیت های فناورانه و تولید علم تا حدی به فراموشی سپرده شده، موضوع شاگردپروری است. بیشتر استادان دانشگاه‌های مطرح و فنی کشور، غالبا سرگرم تولید علم و توسعه فناوری بوده و کمتر روی پرورش، تربیت و بالندگی شخصیت و هویت دانشجویان تمرکز داشته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که استادانی داریم که از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در تربیت و رشد دهی دانشجویانی که آینده‌ساز کشور شوند، برخوردارند.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از استادانی که در کنار کار علمی خود، شاگردپروری می کنند و برای دانشجویان وقت می گذارند، حمایت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نیاز مبرم امروز عرصه آموزش عالی کشور وجود استادان الگو و محور است، افزود: استادان الگو و پرورش دهنده، می‌توانند هویت‌بخش دانشجوی ما باشند و اتصال تاریخی دانشجویان با ظرفیت‌ها و هویتشان را برقرار کنند. این جنس استادان می‌توانند آگاهی لازم را درمورد گذشته، پیشینه و وضعیت کشور به دانشجویان بدهند و به واسطه این پرورش و آگاهی بخشی، امید و انگیزه را در نیروی انسانی دانش آموخته گسترش و تسری بدهند.

وی تصریح کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری با همین رویکرد و در قالب یک طرح غیر فراخوانی که از ۶ ماه قبل آغاز شد، روند شناسایی ۱۱۰ استاد شاگردپرور را در قالب کمیته‌های نخبه محور که بیشتر متشکل از دانشجویانی هستند که با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستند و شناخت خوبی روی این جنس استادان دارند، آغاز کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به تقدیر از استادان برگزیده همزمان با سالروز گرامیداشت معلم اشاره کرد و افزود: این ۱۱۰ استاد شناسایی شده اند که همزمان با روز گرامیداشت معلم (دوازدهم اردیبهشت ماه)، طی مراسمی تقدیر می شوند و یک جایزه پژوهشی ۱۰ میلیارد ریالی شامل هدیه نقدی تا اعتبار استفاده از خدمات به شکل دلخواه به ایشان اعطا می شود و از استادان برگزیده، ثبت تجربه و خاطره نگاری می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این طرح به صورت سالیانه اجرا می شود و از این تعداد، ۱۰ استاد برتر از گرنت تشویقی برخوردار می شوند، افزود: امیدواریم اجرای این طرح به ایجاد انگیزه در استادانی که به موضوع شاگردپروری اهمیت می‌دهند کمک کند و زمینه برای تربیت نخبگان و افراد توانمند که در توسعه علمی و فناورانه مجدانه کار می کنند اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش راهبردی و دستاوردهای ارزنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در مقاطع گوناگون کشور افتخار آفرین بوده و چه قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نقش مهمی در سازندگی و توسعه امروز کشور ایفا کرده است.

کد خبر 6092341

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است