Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با بوسنی نفراتی غایب هستند که عدم حضور آن‌ها نیاز به شفاف‌سازی بیشتر از سوی فدراسیون و سرمربی تیم ملی فوتبال دارد.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ قرار است دومین بازی تدارکاتی خود را پنجشنبه این هفته مقابل تیم ملی بوسنی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست تیم ملی در حالی روز شنبه هفته جاری اعلام شد که بازیکنان مطرح زیادی در این لیست غایب هستند.

بیشتربخوانید

خداحافظی همیشگی ۳ بازیکن مطرح با تیم ملی فوتبال ایران

شاید مهم‌ترین غیبت‌ها مربوط به خط حمله و مهدی طارمی و سردار آزمون باشد؛ ۲ بازیکنی که در بازی دوستانه مقابل ازبکستان از سوی اسکوچیچ دعوت شده بودند. غیبت نفراتی همچون علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی به دلیل مصدومیت یا کم بازی کردن در باشگاه‌های خود قابل پیش‌بینی بود، اما درباره سردار آزمون و مهدی طارمی این قضیه تا حدودی فرق می‌کند. هر چند سردار آزمون به دلیل مشکلات جسمانی که برایش پیش آمده بود، در چند مسابقه اخیر تیم باشگاهی‌اش به میدان نرفت، اما سایت این باشگاه روس هفته گذشته خبر داده بود او به تیم ملی ایران دعوت خواهد شد.

عدم دعوت از مهدی طارمی هم تا حدودی غیرمنتظره بود و شاید بتوان آن را به تفکرات سرمربی تیم پورتو ارتباط داد. طارمی که این فصل به تیم مطرح پورتوی پرتغال منتقل شده هنوز نتوانسته در ترکیب اصلی این تیم به میدان برود و اغلب به عنوان بازیکن تعویضی برای تیمش در دقایق پایانی بازی کرده است. «سرجیو کنسیسائو» سرمربی پورتو در یکی از نشست‌های خبری خود درباره دلیل کم بازی کردن طارمی بر غیبت ۱۵ روزه او در تمرینات پورتو به خاطر حضور در اردوی تیم ملی ایران تأکید کرده بود و اینکه مدت زیادی این مهاجم ایرانی را در اختیار نداشته است. طارمی عزم خود را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پورتو جزم کرده و می‌خواهد هر طور شده خود را به کنسیسائو تحمیل کند. ظاهرا یکی از عوامل اصلی عدم دعوت این بازیکن به اردوی تیم ملی همین موضوع بوده است تا بتواند بیشتر در تمرینات پورتو حضور داشته باشد البته تلاش او مؤثر واقع شد و یکشنبه‌شب اولین‌گل خود را با پیراهن پورتو به ثمر رساند.

اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه روز شنبه خود اعلام کرده بود قصد استفاده از بازیکنانی، چون طارمی را داشته است، اما به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد. این موضوعی است که نیاز به شفاف‌سازی بیشتر از سوی فدراسیون و تیم ملی ایران دارد. آیا بر خلاف دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش، عصر ناز کردن و کم‌محلی بازیکنان برای تیم ملی دوباره شروع شده است؟! آیا سرمربی تیم ملی لیست سیاهی دارد که برخی بازیکنان با وجود نمایش قابل قبول در تیم باشگاهی به اردو دعوت نمی‌شوند؟

 استحکام لازم است

همـان روز‌هایی که شـکاف و دودسـتگی رنـگی بین طرفـداران تیم ملی در آسـتانه جـام مـلت‌های آسـیا عـمیق‌تر شد، دریافـتیم که دیـگر دوران کارلوس کی‌روش در ایران تـمام شده است و نیمـکت یوز‌ها باید به نام جدیدی خو بگیرد. ما، اما تنـها دل‌بسـته به نتـایج غرورانـگیز ملی‌پوشـان‌مان که نه، عاشق رفتـار‌های یک پیـرمرد پرتـغالی شده بودیم؛ جان می‌دادیم برای تیـمی که سـرمربی خـارجی‌اش یک سـاعت مـچی با طـرح پرچـم‌مان را دسـت می‌کرد و مـشت‌های گره‌کرده‌اش را نـثار رقبا.
تیم ملی بدون کی‌روش هم زنده ماند و بر اثر بی‌کفـایتی محض فدراسـیون با مارک ویلـموتس بلـژیکی روزگـار غـریب و سـختی را تحمـل کرد، اما در نهایت ضیق وقت و دستپاچگی‌های همیـشگی باعث شد تا شـما سرمربی، تنـها امـید روز‌های سخت‌مان بشوید

آقای اسـکوچیچ!

شما که برای چسـباندن اتیـکت «سـرمربی ملی» روی سینه‌تان از هیچ سـازشی دریغ نکردید و بهـترین تیم ملی آسـیا و بهـترین ترکیب تاریخ فوتبال ایران را تحویل گرفتید، شـاید هنوز هم نمی‌دانید چه مسؤولیت خطیری دارید!

دراگان! تو هدایت بازیکنانی را برعـهده گرفتی که بی‌محـابا در قاره اروپا تاخـت‌وتاز می‌کنند و فوتـبال کشـور‌های عربی برای‌شان سرودست می‌شکند، تو مردانی را در اخـتیار داری که پیراهن سپید ایران را به خون و عرق خود آغشته می‌کنند، اما به شرم هرگز! تو کسـانی را داری که اسـپانیا و پرتـغال را با انبـوهی از سـتاره به زانو درآوردند و از چنگ‌اندازی به هیچ رؤیایی نمی‌ترسند.

آقای اسکوچیچ! کاش برخلاف همه تصـورات ما محـکم بایستی و نگذاری ایـجنت‌ها و دلال‌ها برای تو و تیمت تصـمیم بگیرند، کاش خط بطـلانی بکشی بر تـمام پیش‌بینی‌های ناامیدانه ما و کاش این بار در نـهایت تو و تیمت و هواداران یوزهایت برنده باشید؛ نه دیگران.

به تو و انگیـزه‌هایت خیلی امـیدوار بودیم، اما انتـخاب‌های عجیب و غریب و مشاوران ناصـالح تو دیگر ما را می‌ترساند. مهره‌های سرنوشت‌سازت را بشناس و آن‌ها را به کار بگیر.

بدان که کجا ایسـتاده‌ای، بدان که وظیفه‌ات چیست و بدان برای تحقق رؤیای کدام مردم انتخاب شده‌ای؛ دراگان!

 پرترافیک‌ترین پست تیم ملی 

حضور دوباره علی کریمی در اردوی تیم ملی باعث شد تا تعداد بازیکنان حاضر در پست هافبک دفاعی به عدد ۶ برسد (!)
در حالی که نام هافبک سابق استقلالی‌ها در لیست ابتدایی سرمربی تیم ملی وجود نداشت، اما دیروز اعلام شد او برای بازی برابر بوسنی باید خود را به اردوی تیم ملی برساند. جدا از اینکه علی کریمی چطور توانست باز هم خود را به تیم ملی برساند باید به نکته جالبی در ترکیب بازیکنان این تیم اشاره کرد و آن هم تعداد هافبک‌های دفاعی حاضر در این اردو است.

حالا احمد نوراللهی، علی کریمی، احسان حاج‌صفی و امید نورافکن ۴ هافبکی هستند که علاوه بر اردوی قبلی به اردوی دیدار برابر بوسنی نیز دعوت شده‌اند و به این تعداد باید سعید عزت‌اللهی و اکبر ایمانی را نیز اضافه کرد که برای نخستین‌بار در فهرست دراگان قرار گرفتند.

با این حساب باید گفت سرمربی تیم ملی برای اردوی پیش رو از ۶ هافبک دفاعی در میان بازیکنان سود می‌برد، هر چند با توجه به سیستم مورد نظر اسکوچیچ که ۲ هافبک دفاعی در آن حضور دارند، باید دید این مربی برای ۲ هافبک مورد نظر خود در ترکیب ثابت کدام یک از این بازیکنان را انتخاب خواهد کرد و در نهایت اینکه چطور می‌تواند از بازیکنانی که به اردو آمدند برای دیدار برابر بوسنی استفاده کند؛ بازیکنانی که یکی از معتبرترین خطوط میانی در سال‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایران را تشکیل داده‌اند.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران سرمربی تیم ملی تیم ملی ایران اردوی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • غیبت مشکوک وینگر پرسپولیس در سفر به اراک