Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از لزوم تمرکز بیشتر تیم های نظارتی برای مدیریت و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد بر خودروها خبر داد و گفت: پیاده سازی طرح LEZ(منطقه کم انتشار کربن)،یکی از موثرترین شیوه های پایش آلودگی منابع متحرک بوده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی با اعلام این موضوع و با اشاره به نتایج حاصل از طرح سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر مشهد گفت: ازآنجا که سهم منابع متحرک در آلودگی هوای شهر مشهد 64درصد و معادل 157 هزار تن و سهم منابع ساکن همچون مصارف خانگی، تجاری، اداری، صنایع و نیروگاه ها در آلودگی هوای شهر مشهد در حدود 36درصد ومعادل 88 هزار تن بوده است، موضوع معاینه فنی خودروها به عنوان ابزاری برای مدیریت هوای این کلانشهر اهمیتی دو چندان می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول با اشاره به ماده 6 قانون هوای پاک که بر اهمیت معاینه فنی خودرو تأکید دارد، گفت: تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی که مشتمل بر 49 مرکز معاینه فنی خودرو های سبک با 73 خط و 10 مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین با 10خط فعال هستند ،به سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو کشور (سیمفا) و سامانه برخط خودروهای سنگین متصل شده اند.
همتی همچنین گفت: به منظور رصد و پایش نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی سبک و سنگین، حدود 140 نوبت بازدید و پایش تیم های نظارتی از مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین استان از ابتدای سال انجام شده است و در کلانشهر مشهد نیز در همین بازه، 18 بازدید نظارتی صورت پذیرفته است.
همتی با اشاره به عضویت حفاظت محیط زیست استان در ستاد های نظارتی معاینه فنی خودروسبک و سنگین استان گفت: علاوه بر تیم های نظارتی، پایش های مستقل کارشناسان حفاظت محیط زیست استان نیز به صورت مستقل بر نحوه عملکرد این مراکز به صورت مستمر انجام می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه طرح LEZ یا طرح منطقه کم انتشار کربن با هدف ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق اعمال قانون از 25 مرداد ماه سال جاری در سراسر کلان شهر مشهد اجرایی شده و نظارت بر معاینه فنی خودرو ها با استفاده از امکان کنترل هوشمند و زیر ساختهای الکترونیکی تسهیل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آلودگی هوای شهر مشهد معاینه فنی خودرو حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • تجدید پیمان با شهیدالداغی در قالب کاروان خودرویی
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت