Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:02:45 GMT

طرح غربالگری عمومی کشور از کرمانشاه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۴۸۸۲

طرح غربالگری عمومی کشور از کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا مرادی روز سه شنبه در مراسم افتتاح ۶۶ پروژه بهداشت و درمان به مناسبت سومین سالگرد زلزله سرپل ذهاب با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در محل استانداری کرمانشاه افزود: در این طرح شهر کرمانشاه به ۱۰ محله تقسیم می شود و مقابله با ویروس کرونا در سه بخش مراقبت، حمایت و نظارت با کمک دستگاه های مربوطه در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی عنوان کرد: هدف از طرح غربالگری عمومی جلب مشارکت شهروندان و معتمدان مردم و تبدیل یک فعالیت پسینی و غیرفعال به یک فعالیت فعالانه است که سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان بسیج و هلال احمر با محوریت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در آن همکاری دارند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت و همه متولیان عرصه بهداشت کشور، اجتماعی کردن سلامت است زیرا نظام بهداشت و درمان در بهترین شرایط هم قادر نیست، سطح سلامت مردم را بیشتر از ۲۵ درصد ارتقا دهد.

مرادی، اجتماعی شدن سلامت را به یک مثلث تشبیه کرد و افزود: یک ضلع این مثلث، نظام بهداشت و درمان، ضلع دوم سایر مدیریت ها و دستگاه های همکار با بهداشت و درمان و ضلع مهم دیگر نیز مشارکت مردم است.

صبح روز سه شنبه ۶۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا اخبار کنکور بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است