Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@02:22:55 GMT

نابودی بیش از ۴ میلیون هکتار جنگل در جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۵۱۲۴

یک کارشناس محیط زیست از نابودی ۴ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۳۵ هکتار جنگل در جهان از ابتدای سال تا امروز خبر داد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: علیرضا صراحتی کارشناس محیط زیست با اشاره به جنگل زدایی در جهان اظهار کرد: جنگل زدایی به معنی برداشتن و پاکسازی پوشش جنگلی یا گیاهی برای مصارف انسانی یا به معنی از بین بردن دائمی جنگل‌ها و ایجاد زمین برای اهداف مسکونی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: طبق آمار‌های جهانی منتشر شده از ابتدای سال تا به امروز ۴ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۳۵ هکتار جنگل در جهان از بین رفته است.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه کشور ما دارای ۱۶۴ میلیون هکتار زمین است که حدود ۷.۶ درصد از کل آن را جنگل، ۲۰ درصد را بیابان و ۵۵ درصد را هم مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: جنگل زدایی‌ها معمولا به دلایل فعالیت‌های کشاورزی، رشد صنایع چوب، شهرسازی و شهرک سازی و بهره برداری از معادن و آتش سوزی صورت می‌گیرد.

صراحتی با اشاره به اثرات جنگل زدایی گفت: جنگل زدایی می‌تواند سبب برهم ریختن تعادل آب و هوا، افزایش گرمای جهانی، فرسایش خاک، انقراض حیات وحش و وقوع سیل شود و برای مبارزه با آن نیاز است تا سازمان و نهاد‌های مربوطه قوانین و مقررات سنگینی در این باره وضع کنند و درختان جدیدی کاشته شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد از مساحت کشور را اراضی بیابانی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: بیش از ۱۰ میلیون هکتار زمین در جهان از آغاز سال جاری تا به امروز به بیابان رسیده است و به دلیل اینکه ایران در منطقه جغرافیایی خشک قرار دارد بیابان زایی فرایندی است که کل جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما سهم ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: آتش سوزی در نیزار‌های اطراف سی و سه پل اصفهان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: جنگل ها محیط زیست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جنگل ها محیط زیست جنگل زدایی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه از کشت ۳۸۰ هزار هکتار گندم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که داشتیم برای ۵۰۷ هزار هکتار از مزارع گلستان قارچ کش تهیه شد که این اقدام باعث شد تا خسارت زنگ زرد در مزارع استان از ۳۰ درصد به کمتر از ۲ درصد برسد.

وی افزود: گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت توانست جز استان‌های پیش رو در کشور باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه کشت برنج در گلستان از ۶۲ هزار هکتار به ۴۹ هزار هکتار رسیده است، گفت: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با محصولات کم‌آب بر یکی از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

به گفته وی کشاورزی گلستان در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه نخست را کسب کند.

برزعلی با بیان اینکه اغلب دستگاه‌های کارخانجات شالیکوبی گلستان مستهلک است، گفت: اکنون در استان ۱۰۲ کارخانه شالیکوبی فعال هستند که سال گذشته ۱۹۱ میلیارد تومان خسارت در بحث برنج به وجود آوردند.

وی یادآور شد: برای تحقق الگو کشت باید صنایع تبدیلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

برزعلی با بیان اینکه دنیا با تغییر اقلیم دست و پنجه نرم می‌کند و با افزایش درجه حرارت روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق الگوی کشت هستیم باید از صنایع تبدیلی حمایت کنیم و یکی از راه‌های تحقق این مهم اعطای تسهیلات برای رونق صنایع تبدیلی در گلستان است.

کد خبر 6090764

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج