Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:58:19 GMT

حمایت علی کریمی از فغانی (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۵۱۶۸

اسطوره فوتبال ایران نیز به خط خوردن نام فغانی از فهرست داوران الیت واکنش نشان داد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا فغانی از لیست داوران الیت ایران برای حضور در جام جهانی 2022 خط خورد که این اتفاق باعث واکنش های فراوانی در میان اهالی فوتبال و حتی خود پیشکسوتان داوری نیز شد.
آنگونه که کمیته داوران اعلام کرده، فغانی به دلیل اینکه در طی دو سال گذشته رقابتی را در لیگ برتر ایران قضاوت نکرده، از لیست داوران ایران برای حضور در جام جهانی خط خورده که این اقدام کمیته داوران مطابق با قوانین فیفا و AFC بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


اما علیرضا فغانی شب گذشته در مصاحبه با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد و فیفا در پاسخ به استعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که فغانی در لیگ درجه یک استرالیا سوت زده و از طرفی او در دو هفته ابتدایی لیگ نوزدهم و در لیگ هجدهم در ایران بازی های زیادی را سوت زده و مشکلی برای حضور در لیست داوران الیت ایران ندارد.
مسئله خط خوردن علیرضا فغانی از لیست داوران الیت ایران، باعث بروز واکنش های زیادی شد که اغلب به انتقاد از این تصمیم کمیته داوران پرداخته اند. علی کریمی اسطوره فوتبال ایران و مرد سال فوتبال آسیا در سال 2004 نیز در صفحه شخصی خود به حمایت از فغانی پرداخت.


کریمی با منتشر کردن عکسی از علیرضا فغانی به حذف نام وی از لیست داوران ایرانی واکنش نشان داد و نوشت:
«این روزها 
دویدن سهم کسانى ست که نمیرسند 
و رسیدن حق کسانى ست که نمى دَوند!»
تاکنون کمیته داوران درخصوص علت این تصمیم خود و حذف نام علیرضا فغانی از لیست داوران الیت ایرانی واکنشی نشان نداده است.

کمیته داوران علی کریمی علیرضا فغانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران علی کریمی علیرضا فغانی لیست داوران الیت ایران لیست داوران کمیته داوران علیرضا فغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد

به گزارش "ورزش سه"، اسامی داوران قضاوت‌کننده در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی اعلام شد که نام‌های مطرحی برای سوت زدن چیدمان شده‌اند.

کمیته داوران و در رأس آن خداداد افشاریان با توجه به حساسیت بالای هفته‌های پایانی لیگ برتر روی استفاده از داوران کم‌تجربه برای هیچ‌کدام از مسابقات ریسک نکرده‌اند و برای هر 8 بازی این هفته از داوران باتجربه استفاده شده است.

رضا عادل، امیرسامان سلطانی، سیدرضا مهدوی، پیام حیدری، مرتضی منصوریان، یاسر همرنگ، کوپال ناظمی و بیژن حیدری 8 داور وسطی است که در بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر سوت می‌زنند که همگی نام‌های سرشناسی در جامعه داوری محسوب می‌شوند.

جالب اینکه کمیته داوران از برخی داوران سرشناس دیگر مثل علی صفایی، علی اصغر مومنی و... به عنوان داور چهارم برخی بازی‌ها استفاده کرده که این مسئله هم نشان از حساسیت در چیدمان داوران دارد.

اگرچه امکان اینکه قضاوت همه بازی‌های لیگ برتر بی‌اشتباه باشد، وجود ندارد اما می‌تواند اینطور برداشت کرد که کمیته داوران با استفاده از داوران باتجربه و مطرح قصد دارد اشتباهات را در هفته‌های پایانی و مشخصا هفته بیست و پنجم به حداقل برساند.

دیگر خبرها

  • کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش