Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مناطق محروم و حاشینه‌نشین استان اصفهان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، بسیج و سپاه برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام می‌دهند که برنامه‌ریزی طرح مومنانه، ایجاد اشتغال، راه ‌اندازی اردوگاه کار درمانی و غیره از این جمله است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مردمی که در مناطق کم برخوردار و محروم جامعه زندگی می‌کنند با مشکلات و معضلات بیشتری نیز دست به گریبان هستند، مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی، نداشتن شغل مناسب، فقر فرهنگی و اجتماعی که خود سبب ایجاد آسیب‌هایی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان اصفهان نیز دارای چند منطقه محروم است که با این مشکلات و موانع روبه رو هستند، اقداماتی نیز برای برطرف شدن این مشکلات و آسیب‌ها انجام شده است اما از آنجایی که این مناطق بسیار قدیمی هستند و سال ها است که مردمی در آنجا زندگی می‌کنند برطرف کردن مشکلات آنها نیز زمانی تقریبا طولانی می‌طلبد.

مردمی که در این مناطق محروم زندگی می‌کنند از مشکلات مالی و بیکاری رنج می‌برند و از زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد نیز این مشکلات بیشتر و بیشتر شد به طوری که خانواده‌ها در بسیاری از زمان‌ها درمانده شده و از حل مشکلات خود ناتوان مانده‌اند.

یکی از ساکنین این مناطق با بیان اینکه به کار دستفروشی مشغول بوده است گفت: من و پسرم هر روز در یکی از بازارها که تعیین شده است بساط دستفروشی داشتیم، از شنبه بازار گرفته تا جمعه بازار. درآمدمان تا حدودی کفاف خورد و خوراکمان را می‌داد، آن زمان هم مشکلات زیادی داشتیم و بچه‌هایمان اذیت می‌شدند اما در نهایت نان بخور و نمیری داشتیم که زندگی را می‌گذراندیم. اما از زمانی که کرونا آمد کسب و کار ما خیلی بیشتر مشکل پیدا کرد، بیشتر مواقع این بازارها تعطیل است و ما عملا بیکار هستیم، من و پسرم به کرونا هم مبتلا شدیم و زمان زیادی طول کشید تا خوب شدیم، در این زمان خانواده‌مان هیچ درآمدی نداشتند.

وی بیان کرد: ما از مسئولان درخواست می‌کنیم به مشکلات کسانی مانند ما توجه بیشتری کنند و یا حداقل فضایی برای کارمان ایجاد کنند تا بتوانیم کار کنیم در غیر این صورت واقعا نمی‌دانیم چگونه شکم خود و خانواده‌هایمان را سیر کنیم.

ورود بسیج برای کاهش مشکلات حاشیه شهر

سپاه و بسیج برای رفع مشکلات مناطق محروم استان اصفهان وارد کار شدند و اقداماتی نیز انجام داده‌اند، در همین رابطه رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی مناطق حاشیه شهر اقدامات مؤثری توسط بسیج انجام شد و در طرح کرامت محله‌هایی که در آنها آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود شاکله‌ای با محوریت مدیر محله و بسیج تشکیل شد.

سرهنگ حسن عجمی با اشاره به اقدامات بسیج در مناطق حاشیه‌شهر اصفهان اظهار داشت: 4 ناحیه درگیر مناطق حاشیه‌شهر اصفهان هستند مناطقی همچون زینبیه، دارک و حصه تحت پوشش ناحیه امام صادق(ع)، محله‌های قائمیه و امیرالمؤمنین(ع) تحت پوشش ناحیه امام رضا(ع)، روستاهای حاشیه بهارستان تحت پوشش ناحیه امام حسین(ع) و محله جوی‌آباد تحت پوشش ناحیه خمینی‌شهر هستند که برای حل مشکلات و مسائل این مناطق برنامه‌ریزی و اقداماتی نیز انجام شده است.

ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک

وی ادامه داد: برای بحث اشتغال در زینبیه یک کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شد و توانستیم تقریباً 600 عضو اعم از زن، مرد، طلاب و سایر افرادی را که دچار مشکل معیشتی شده ‌بودند در این کارگاه مشغول کنیم و این افراد بین یک‌ میلیون تا یک‌ میلیون و 300 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند که متأسفانه قادر به پرداخت حقوق بیشتر به این افراد نبودیم ولی توانستیم برای ایجاد اشتغال در این منطقه اقدامی مؤثر داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون لزوم فعالیت برای رفع مشکلات این مناطق در طولانی‌‌ مدت تصریح کرد: مطالعه و پهنه‌بندی اولیه در سطح استان انجام و این مناطق تقسیم شده است. سپاه هم برای به نتیجه رسیدن این موضوع به‌ صورت جدی آن را دنبال می‌کند ولی حاشیه شهر اصفهان در یک بازه طولانی ایجاد شده است و امکان حل تمامی مشکلات در یک زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست ولی نکته مهم این است که سپاه و بسیج به موضوع حاشیه شهر اصفهان وارد شده‌اند.

190هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شد/ اهدای 1100 سری جهیزیه از سوی بسیج سازندگی + فیلماجرای پروژه‌های آبی در مناطق روستایی در دستور کار بسیج سازندگی استان سمنان قرار داردبسیج سازندگی غبار محرومیت را از چهره زیرکوه دور می‌کند

برنامه ریزی مرحله سوم طرح کمک مومنانه برای حاشیه شهر

وی افزود: در مرحله سوم طرح کمک مؤمنانه برنامه‌ریزی شده است که حدود 75 درصد از بسته‌های معیشتی در مناطق حاشیه شهر توزیع شود و همچنین برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی این مناطق نیز اقدامات مؤثری توسط بسیج انجام شده است؛ در طرح کرامت محله‌هایی که در آنها آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده برای حل این مشکلات و آسیب‌ها شاکله‌ای با محوریت مدیر محله و بسیج تشکیل شده‌ است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان در رابطه با طرح کرامت گفت: برای محلات شناسایی‌شده مدیر محله در نظر گرفته شده است و از ظرفیت ادارات و سازمان‌های مختلف برای حل مسائل این مناطق استفاده می‌شود؛ یکی از اقدامات بسیار خوب در این زمینه راه‌اندازی اردوگاه کاردرمانی برای افراد معتاد در این محلات بود.

انتهای پیام/164/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حاشیه شهر اصفهان مناطق حاشیه شهر تحت پوشش ناحیه بسیج سازندگی استان اصفهان ایجاد اشتغال مناطق محروم انجام شد برای حل آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی

امیرحمزه خزایی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در اردوی راویان پیشرفت در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران کرمانشاه، گفت : سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، در پروژه آبرسانی به هفت مجتمع روستایی و در سطح مناطق شهری، در حوزه شرقی استان در کنار سایر رده‌های نیروی زمینی قرارگاه نجف اشرف اقدام به آبرسانی برای مناطق محروم استان کرمانشاه کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به میزان درصد پروژه‌های آبرسانی در دستور کار سپاه استان، عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی تا به امروز بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی یک قرارداد ۳۰ ماهه توانستیم از اوایل سال ۱۴۰۱، آبرسانی به مناطق محروم را شروع کنیم که در مجموع ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال آب به مناطق هدف‌گذاری شده است.

خزایی در رابطه با روند اجرای طرح‌های جانبی آبرسانی و آمار روستا‌های بهره‌مند شده از آب مصرفی، اذعان کرد: در کنار اجرای پروژه‌ها، ساخت ۵۱ مخزن و ۱۵ ایستگاه پمپاژ از دیگر خدماتی بوده که در کنار پروژه اصلی آبرسانی انجام شده است و با تکمیل و پایان این مرحله از پروژه‌ها، بالغ بر ۹۰ روستا در مناطق شرقی استان، از آب شرب خانگی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان بیان کرد: یکی از خدماتی که سازمان بسیج سازندگی توانسته در کنار دولت و در راستای حمایت از خدمات دولت به مردم ارائه دهد، موضوع خدمات عمرانی از جمله: مشارکت در ساخت ۲۰۰ باب منزل مسکونی با کمک سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن، انجام ۳۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی و بین مزارع در سطح استان، ۶۴ هزار متر مربع ایزوگام منازل نیازمندان، مساجد و غسالخانه‌ها است، که به صورت کلی یک هزار و ۳۴۱ پروژه عمرانی اعم از ساخت و مرمت منازل نیازمندان، مساجد و غسالخانه‌های روستایی، خدماتی بوده که توسط بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته انجام شده است.

خزایی خاطرنشان کرد: در راستای خدمات عمرانی سازمان بسیج سازندگی، در مجموع مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما علاوه بر خدمات عمرانی، بسیج سازندگی خدمات غیر عمرانی را نیز انجام داده است، از جمله: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی و کمک آموزشی دانش‌آموز، توزیع یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف و کمک به آزادسازی یک هزار و ۷۰۰ زندانی مالی در بند که عموما کسانی بودند که جرمشان صرفاً بحث محکومیت مالی بود و این عزیزان را با کمک خیرین به آغوش خانواده‌شان رساندیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر خدمات بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار در سطح استان و توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش در مساجد روستایی در سطح استان از خدمات سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

خزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم، از این عزیزان درخواست داریم که به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها و نواحی مراجعه کنند و در این خدمت‌رسانی که ذوق و علاقه خاصی را به دنبال دارد، شرکت کنند چرا که معتقدیم فعالان جهادی به مراتب برای این خدمات‌رسانی‌ها بیشتر از کسی که از خدمات بهره‌مند می‌شوند، لذت می‌برند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی