Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: داروهای گیاهی در بسیاری از کشورها از جمله کشور چین مورد استفاده قرار گرفته است اما نکته‌ای که لازم است بدانیم این است که همه این داروها مکمل هستند و نقش درمانی در بیماری کرونا ندارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر پیام طبرسی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا  در گفت و گو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران با اعلام تایید مجوز برای دو داروی گیاهی برای بهبود علائم کرونا توضیح داد: داروهای گیاهی در بسیاری از کشورها از جمله کشور چین مورد استفاده قرار گرفته است اما نکته‌ای که لازم است بدانیم این است که همه این داروها مکمل هستند و نقش درمانی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بعضی از مردم به اشتباه اینطور تلقی می‌شود که این داروها، تاثیر درمانی دارند اما اینطور نیست و این داروها تنها در بهبود علائم نقش دارند. این نکته را هم یادآوری می‌کنم که تا به امروز دارویی که نقش درمانی در این ویروس داشته باشد، در هیچ کجای دنیا کشف نشده است.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص آخرین وضعیت فراگیری بیماری کرونا نیز گفت: متاسفانه آمار گویای وضعیت وخیم شرایط کنونی اپیدمی این ویروس هست. ما در یک دوره اوج بیماری و آمار بالای مرگ و میر و ابتلا به سر می‌بریم که بخشی از آن به دلیل افزایش در تست‌هایی است که از بیماران مشکوک به ویروس کووید 19 گرفته می‌شود. این افزایش تست باعث افزایش موارد مثبت شده و نمی‌توان از این آمارها بخصوص در شهرهای بزرگ غافل بود.

وی افزود: نیازمند یک واکنش سریع از سمت مسئولین و مقامات هستیم که از امروز قرار است در بعضی شهرهای بزرگ از ساعت 18 مشاغل دو، سه و چهار به حالت تعطیلی دربیایند و باید دید این محدودیت‌ها می‌تواند تاثیری در کاهش آمار این بیماری بگذارد یا نه.

دکترطبرسی بیان کرد: در قرارگاه مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه‌ و اقداماتی قرار است اجرا شود که 50 درصد موارد ابتلا و 30 درصد موارد مرگ و میر کاهش پیدا کند.

کودکان، ناقل بی‌علامت کووید19

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن بیان این نکته که کودکان در معرض خطر ویروس کرونا هستند، عنوان کرد: کودکان هم به ویروس مبتلا می‌شوند اما خوشبختانه در اکثر موارد خفیف هستند و با یک تب یک تا دو روزه بهبود پیدا می‌کنند. کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید مراقبت‌های بیشتری از سمت خانواده‌ها برای آن‌ها انجام شود چون خطر بیشتری از این ویروس آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: کودکان ناقلان خوب اما بدون علامت برای این ویروس به حساب می‌آیند. در بسیاری از موارد ابتلا، خانواده‌هایی هستند که ابتلا از کودک آن‌ها آغاز شده است یا در بعضی دیگر از موارد ابتلای خانوادگی، پدر و مادر مبتلا با تصور اینکه کودک به ویروس مبتلا نیست، برای نگهداری او را به منزل سایر اعضای خانواده می‌فرستند، بی خبر از اینکه ناقل اصلی کودک آن‌ها بوده و این کار باعث انتقال ویروس می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا داروی گیاهی کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا نقش درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز