Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار در ابتدای سخنان خود در این نشست تصویری اظهار داشت: این مجمع مشاوره های لازم را در راستای هماهنگی، تحلیل و توصیه در زمینه اولویت هایی که نیاز به اقدامات مشترک و هماهنگ شده را دارند، ارائه می کند.
رئیس مجمع ملی کاهش خطرپذیری سوانح جمهوری اسلامی ایران، کاهش خطرپذیری سوانح را یک موضوع پیچیده و میان بخشی دانست و افزود: مجمع ملی باید با یک رویکرد چندبخشی، دانش میان رشته ای، تخصص ها و راهبردهای ضروری را در خدمت به کاهش خطرپذیری سوانح به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در ایران این مجمع به عنوان بازوی مشورتی سازمان مدیریت بحران کشور و به عنوان ابزاری در خدمت برای تحقق سیاست های کلی نظام مصوب مقام معظم رهبری با استفاده از تجربیات و رهیافت های بین المللی از جمله راهبرد و برنامه اقدام یوکوهاما، برنامه کاری هیوگو و چارچوب سندای برای کاهش خطرپذیری سوانح و ایجاد برگشت پذیری یا تاب آوری عمل می کند.
نجار کمک به افزایش دقت و سرعت در تشخیص اولویت ها، ظرفیت ها، راهکارها و نهادینه سازی کاهش خطرپذیری و مدیریت کاهش خطرپذیری سوانح را از جمله اهداف این مجمع دانست و تصریح کرد: شناخت و تحلیل اطلاعات پایه و روندهای کاهش خطرپذیری سوانح شامل پیشینه سوانح وخطرپذیری، سیاست های ملی، استراتژی ها، توانمندسازی ها، منابع و برنامه ها از جمله اولویت های این مجمع استرئیس مجمع ملی کاهش خطرپذیری سوانح جمهوری اسلامی ایران گفت: مجمع ملی کاهش خطرپذیری سوانح یک سازوکار هماهنگی برای برجسته کردن کاهش خطرپذیری سوانح دربرنامه های توسعه، برنامه ریزی های کلان و طرح های ملی و متشکل ازهمه دستگاه های ذینفع می باشد و باید به ایجاد یا توسعه سیستم جامع کاهش خطرپذیری سوانح به نحو مناسب در کشور کمک کند.
 در ادامه این نشست نماینده وزارت امور خارجه توضیحاتی درباره اهمیت چارچوب سندای برای کاهش خطرپذیری سوانح ارائه کرد.
همچنین رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی سند راهبردی مدیریت بحران را تشریح و سایر شرکت کنندگان ضمن تبادل نظر پیشنهادات و راهکارهای اجرایی خود را مطرح کردند.

تلاش های اولیه برای ایجاد یک برنامه بین المللی برای سوانح طبیعی در سازمان ملل متحد در دهه هشتاد میلادی آغاز شد. اعلام هفته بین المللی کاهش ریسک سوانح طبیعی برای هفته دوم ماه اکتبر در سال ۱۹۸۹ صورت گرفت.
دهه ۹۰ میلادی به عنوان دهه بین المللی کاهش سوانح طبیعی (IDNDR) اعلام شد.
 نخستین  کنفرانس جهانی کاهش سوانح طبیعی در یوکوهامای ژاپن در ۲۳ - ۲۷ مه ۱۹۹۴ برگزار شد.
این کنفرانس به تهیه یا راهبرد بین المللی برای کاهش ریسک به نام «راهبرد یوکوهاما برای جهانی امن تر» انجامید.
 حدود ۸ ماه بعد از کنفرانس مذبور در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۵ زلزله مخرب کوبه (هانشین آواجی) با بزرگای ۶.۸ و ۶۴۳۴ کشته رخ داد. در سال ۲۰۰۴ سارمان ملل متحد راهبرد بین المللی کاهش ریسک سوانح (UNISDR) را منتشر کرد.

مفهوم پایه در این راهبرد عبارت است از «تاب آوری». تاب آوری عبارت است از: ظرفیت بالقوه یک نظام، سامانه، جامعه در مواجهه با مخاطرات  برای "سازگاری" که یا باایستادگی و یا ایجاد تغییرات برای تداوم و دستیابی به سطحی قابل قبول از عملکرد، در میزان و درجه ای که نظام اجتماعی قادر به خود سازماندهی در جهت افزایش ظرفیت باشد. این کار با  درس آموزی از سوانح گذشته برای ایمنی بهتر در آینده. انجام می شود.

در دهیمن سالروز زلزله ۱۹۹۵ کوبه در ۱۸ تا ۲۲ ژانوبه ۲۰۰۵ دومین کنفرانس سازمان ملل متحد به همین منظور با عنوان "دومین کنفرانس جهانی برای کاهش ریسک سانحه" برای گرد هم آوری مسئولان دولتی، سازمانهای مردم نهاد و دانشمندان از ۱۵۰ کشور عضو سازمان ملل متحد در شهر هیوگو ژاپن تشکیل شد. نتیجه عملی این کنفرانس تصویب  یک چهارچوب عملیاتی بین المللی بود:  «چهارچوب هیوگو برای عمل ۲۰۰۵-۲۰۱۵» (Hyogo Framework for Action).

در سال ۲۰۱۱ مجمع عمومی سازمان ملل متحد از برنامه راهبرد جهانی سازمان ملل متحد برای کاهش سوانح خواست که که برای چهارچوب بعد از ۲۰۱۵ کاهش ریسک سوانح برنامه ریزی کند.

برچسب‌ها اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور وزارت امور خارجه اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور وزارت امور خارجه اخبار کنکور سازمان مدیریت بحران کشور کاهش خطرپذیری سوانح سازمان ملل متحد سوانح طبیعی بین المللی برای کاهش کاهش ریسک مجمع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»