Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:17:34 GMT

هفته کتاب باید باعث ایجاد هیجان اجتماعی میان مردم شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۷۲۱۴

هفته کتاب باید باعث ایجاد هیجان اجتماعی میان مردم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تأثیرگذاری هفته کتاب طی بیست و هفت سال گذشته عنوان کرد: هر طرحی که کمک کند مردم بیشتر درباره کتاب و کتاب خواندن فکر و تأمل کنند و برای کارهایشان برنامه‌ریزی داشته باشند ضروری و از وظایف دولت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در همه دنیا به کتاب و جایگاه ویژه آن اهمیت می‌دهند، افزود: در کشورهای توسعه یافته همیشه روز، هفته، نمایشگاه یا برنامه‌های ویژه‌ای مثل مسابقات و جوایز بین‌المللی به کتاب اختصاص می‌دهند و در ایران نیز با وجود همه این برنامه‌ها ما هفته کتاب هم داریم.

فیروزان ادامه داد: هر طرحی که نظر مردم را به سمت کتاب جلب کند طرح خوبی است, مدیریت و اجرای برنامه‌های این هفته با همکاری ناشران و کتابفروشان باید به‌گونه‌ای باشد که نوعی هیجان اجتماعی در میان مردم ایجاد کند که به کتاب فکر کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که افرادی که حتی عادت به کتابخوانی ندارند هم به سمت کتاب جذب شوند، گفت: برگزاری هفته کتاب ارزشمند و ضروری است زیرا موجی برای مطالعه و کتاب شکل می‌گیرد.

فیروزان همچنین درباره اثرات برگزاری این هفته بر جو عمومی کتابفروشی‌ها نیز توضیح داد: ما در حدود ۸۰ فروشگاه شهر کتاب شاهد هستیم که در این هفته به دنبال تبلیغات گسترده و وسیعی که درباره کتاب می‌شود مردم بیشتری به فروشگاه‌ها می‌آیند و این حضور همزمان با اجرای طرح‌های مختلف فصلی خرید کتاب (پاییزه کتاب) رشد دارد.

این عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همچنین پیشنهاد داد: امسال ناشران و کتابفروشان محور همه برنامه‌ریزی‌ها باشد زیرا مردم باید بدانند که کتاب بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند و کمک می‌کند به دنیا نگاه بهتری داشته باشیم و حوادث آینده را بهتر گمانه‌زنی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با جایگاه و ارزش واقعی کتاب آشنا شوند، گفت: آن‌ها باید بدانند که با مطالعه کردن می‌توانند مشکلات خود را کاهش دهند و آینده‌نگری‌های خود را تقویت کنند از سوی دیگر کتاب می‌تواند در بهبود زندگی‌شان مؤثر باشد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

کد خبر 5067066

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی فیروزان هفته کتاب و کتاب خوانی صنعت نشر هفته کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر معرفی کتاب ادبیات جهان دفاع مقدس ادبیات داستانی انتشارات سروش ترجمه انتشارات سوره مهر هفته کتاب و کتاب خوانی نشر صاد کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرو به سپاهان می‌رسد؟

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را طی می‌کند، احتمالا نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر همراهی کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا در این زمینه نشان می‌هد که بیرانوند احتمالا در دیدار هفته بیست‌وپنجم پرسپولیس برابر سپاهان هم غایب است و اوسمار ویرا باید از امیر رضا رفیعی درون دروازه استفاده کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • بیرو به سپاهان می‌رسد؟
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان