Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر سه شنبه پس از زیارت مرقد مطهر امامزاده سید علی (ع) در سخنانی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه ملجأ و پناهگاه شیعیان در طول تاریخ بوده‌اند و امامزاده سید علی (ع) از جمله شاخص‌ترین آنهاست.

وی در ادامه گفت: امام جعفر صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند «خداوند در سرزمین خود، ستارگانی را قرار می‌دهد تا مردم از نور و برکت آنها استفاده کنند»، از جمله این ستارگان می‌توان به امامزادگانی همچون حضرت سید علی (ع) اشاره کرد که با چند واسطه به حضرت ابوالفضل (ع) می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید با بیان اینکه در چند نقطه از ایران و جهان، فرزندان حضرت عباس (ع) مدفون هستند گفت: حضرت سید علی (ع) دارای فضیلت و شرافت عظیمی بوده‌اند و جزو علمای آل محمد (ص) در دوره و زمان خود به شمار می‌رفتند.

وی افزود: حضرت سید علی (ع) مردی شجاع و مدبر بودند و فرزند ایشان هم در مصر مدفون هستند و صاحب کرامات بی شمار؛ بارها به خاطر دارم که زائران، حاجات خود را از ایشان گرفته‌اند و بزرگان بسیاری هم به طور مرتب به زیارت حضرت مشرف می‌شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: باید قدردان حضور امامزادگان در کشورمان باشیم، خدام و هیأت امنای بقاع متبرکه هم بدانند که توفیق عظیمی نصیبشان شده که می‌توانند به ایشان و زائران خدمت کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم هیچگاه از خاندان وحی جدا نشویم گفت: از اداره کل اوقاف هم تشکر می‌کنیم که در آبادانی بقاع متبرکه تلاش می‌کند و این اماکن را به قطب فرهنگی تبدیل کرده است.

کد خبر 5068274

منبع: مهر

کلیدواژه: قم مراجع تقلید قم آیت الله علوی گرگانی امامزاده ها بقاع متبرکه ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران احتکار مشهد سید علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است

امام‌جمعه گلپایگان گفت: تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) پایه‌گذار حوزه علمیه بودند و شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کردند.

وی افزود: امروز به برکت علما و بزرگان و دانشمندان مکتب تشیع شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی در جهان هستیم بنابراین نباید این عظمت را نادیده گرفت.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: اگر امروز دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و در محکومیت رژیم جنایتکار اسرائیل و حاکمان جنایتکار برخاستند به برکت بیداری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و پیام‌ها بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام کرامتی افزود: خوشبختانه تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

وی با بیان اینکه با مطالعه قرآن و شناخت درست اسلام هرگز تحت تأثیر رسانه‌های غرب قرار نخواهند گرفت، اضافه کرد: دلیل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی حاکم شدن ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 750334

دیگر خبرها

  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه