Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین؛ با بیان اینکه سلامت جسمی دانش آموزان موضوع بااهمیتی است، اظهار کرد: اضافه وزن و چاقی برای همه آزاردهنده است اما برای دانش آموزان نگران‌کننده‌تر است چراکه باعث مشکلات روحی و روانی و کاهش عزت نفس می‌شود به طوری که در بین همسالان خود احساس غریبی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان در زمینه تناسب اندام بیان کرد: اینکه یک پنجم دانش آموزان استان قزوین اضافه وزن دارند، آمار بسیار بالایی است و باید برای آن فکری کنیم چراکه اگر این طور پیش برود با شرایط بدتری مواجه خواهیم بود و سلامت جمعیت استان را به خطر خواهد انداخت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: عامل اصلی چاقی، سبک زندگی است که نوع تغذیه در این زمینه مهم است و تا زمانی که بوفه مدارس ما پر از چیپس و پفک است باید انتظار چاقی دانش آموزان را داشته باشیم لذا باید بوفه‌ها را از این تنقلات خالی کنیم و مواد غذایی سالم را به جای آن قرار دهیم که این اقدام اثر بالایی در کاهش وزن دانش آموزان دارد.
او ادامه داد: نکته بعدی عدم تحرک است که شامل داخل و خارج از مدرسه می‌شود و تا زمانی که مربیان، مدیران مدارس و اولیا ورزش را فقط تفریح و سرگرمی بدانند باز هم باید انتظار چاقی دانش آموزان را داشته باشیم لذا زمانی که به این حوزه توجه ویژه شود و زنگ ورزش همانند سایر دروس مورد اهمیت قرار گیرد و با جدیت برگزار شود قطعا اثرگذار است.
حبیبی با بیان اینکه زنگ ورزش باید یک زنگ ورزش واقعی باشد، گفت: به دو مقوله مهم یعنی بحث بوفه مدارس و زنگ ورزش باید توجه ویژه شود؛ اگر مربیان ورزشی، مربیان بهداشتی و مربیان تربیتی کار خود را مهم بدانند قطعا بخش بزرگی از مشکل حل خواهد شد و مسئولین آموزش و پرورش باید به این مربیان توجه ویژه‌تری داشته باشند.
این مقام مسئول تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما و آموزش و پرورش و سازمان ورزش و جوانان مسئولیت مهمی در حوزه رسیدگی به چاقی دانش آموزان دارند؛ لذا مثلث مطالعه، ورزش و تغذیه سالم باید در جامعه جاری و ساری شود چراکه تربیت نیروی سالم و توانا برای کشور مستلزم این سه ضلع است.
معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: در طرح سه دقیقه با کرونا که برای معلمان ابلاغ شد، طرح قلیل توجهی است که به واسطه آن آموزش را به درب خانه‌ها می‌بریم که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار اثر گذار است.
او ابراز کرد: در شرایط فعلی کرونایی فشار زیادی بر دانش آموزان است چراکه اکنون تاکید بر خانه ماندن داریم که امکان تفریح و سرگرمی را از دانش آموزان گرفته است و درس خواندن هم انرژی زیادی از آن‌ها می‌گیرد و در شرایط فعلی هم آموزش مجازی شیوه جدید و سختی است که بار روانی آن بر روی دانش آموزان است لذا درک دانش آموزان نکته کاملا مهمی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: درباره نوع رفتار معلمان با دانش‌آموزان هم گزارشاتی به ما می‌رسد که قدری باید با صبر و حوصله رفتار کنند و فضای آموزشی بسیار خشک است که دانش آموزان را نگران کرده است لذا نوع رفتار معلمان باید تغییر کند و نکته دیگر اینکه معلمان پاسخگوی دانش آموزان نیستند که این تذکرات باید داده شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نکته دیگر هم این است که برخی از معلمان در ساعات خارج از زمان آموزشی اقدام به تدریس می‌کنند که برای دانش آموزان و والدین مشکل ساز شده لذا تاکید می‌شود در همان بازه زمانی که آموزش و پرورش تعیین کرده است آموزش دهند و به سایر ساعات موکول نکنند.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در پایان گفت: فضای روانی ایجاد شده به واسطه کرونا تا سال‌ها بعد هم در جامعه باقی خواهد ماند و باید کارهای پژوهشی برای آن انجام شود که معلمان چگونه باید با دانش آموزان رفتار کنند و مسئولیت اجتماعی روانشناسان و سازمان روانشناسی در شرایط کنونی بسیار مهم است که باید به کمک سایر دستگاه‌ها بیایند به طوری که اکنون بیش از ۲۰۰روانشناس در این سازمان داریم.

48

کد خبر 1453964

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین آموزش و پرورش دانش آموزان استان قزوین زنگ ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است