Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:07:28 GMT

طالقان تنها شهرستان فاقد کتابخانه در البرز است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۹۳۱۵

طالقان تنها شهرستان فاقد کتابخانه در البرز است

هادی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه از نبود کتابخانه عمومی در شهرستان طالقان خبر داد و اظهار کرد: در سال ۹۵ کتابخانه عمومی از محل تملک دارایی استان توسط شهرداری به متراژ یک هزار و ۹۵ متر در دو طبقه اختصاص داده شد که در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت دارد اما به علت عدم تأمین بودجه در سال ۹۸ متوقف شد که پیگیر هستیم تا با کمک خیرین شهرستان طالقان بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلاتکلیفی باغ کتاب البرز

وی از بلاتکلیفی کتابخانه مرکزی کرج با نام «باغ کتاب» خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۸ کلنگ ساخت ۱۰ هزار مترمربع کتابخانه مرکزی کرج با کمک شهرداری و استانداری با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان زده شد که هنوز به سرانجام نرسیده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های البرز ادامه داد: این استان به دلیل شرایط و سطح فرهنگی خاص و نزدیکی به مرکز کشور باید بیشتر از اینها مورد حمایت قرار می‌گرفت، چراکه در برخی از حوزه‌ها دچار نقص است و باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی نگاهی ویژه به آن داشت، امیدواریم این کتابخانه طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

برای خدمات‌دهی به معلولان در تلاش هستیم

وی از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه را در زمینه برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای، مدرسه‌ای و تخصصی، برگزاری مسابقات فرهنگی در زمینه آشنایی بیشتر با کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و زندگی مهدوی، راه‌اندازی کارگاه قصه‌گویی و … برشمرد.

آشتیانی در پایان متذکر شد: برای خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه از جمله معلولان در تلاش هستیم و با هماهنگی‌های انجام‌شده با بهزیستی به دنبال راه‌اندازی بخش‌های کتاب‌خوانی برای ناشنوایان و تکمیل کتب ویژه نابینایان هستیم و سعی ما بر این است تا بتوانیم کتابخانه‌ها را به‌گونه‌ای مجهز کنیم تا به صورت فیزیکی به معلولان جسمی هم خدماتی را ارائه دهیم.

کد خبر 5068371

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره كل كتابخانه هاي عمومي البرز باغ کتاب طالقان ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا لیگ برتر فوتبال ایران قزوین مجلس شورای اسلامی احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج