Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:12:11 GMT

تهران میزبان ۷۸ برنامه کتابی در هفته کتاب خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۶۴۲۸

تهران میزبان ۷۸ برنامه کتابی در هفته کتاب خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هفته کتاب یک رخداد زیبا و اثرگذار در حوزه کتاب به شمار می‌آید، گفت: کتاب ضرورت جامعه اسلامی و جامعه جهانی است و به نوعی می‌توان گفت که رخداد بسیار تأثیرگذاری است که در طول ۲۷ سال گذشته توانسته با استقبال مردم روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچه جامعه کتابخوان‌تر باشد در مسیر توسعه قدم‌های بهتر و محکم‌تری برمی‌دارد و آرامش و آسایش بیشتری را برای مردم تضمین می‌کند.

جاودانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم کتاب را به میان مردم جامعه و در خانه‌های مردم ببریم عنوان کرد: با توجه به فرهنگ دینی و ملی ما باید جامعه کتابخوان‌تری باشیم؛ در این میان ضروری است که تیراژ کتاب‌ها، تعداد عناوین کتاب‌ها، کتابفروشی‌ها و افراد کتابخوان بیشتر باشد ولی اکنون برخلاف این موضوع هستیم زیرا هم تیراژ کتاب‌ها پایین است، تعداد کتابفروشی‌ها کم است و سرانه مطالعه نیز پایین است.

به گفته وی، باید با اقداماتی همچون برگزاری هفته کتاب مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کنیم و از آنجایی که دستگاه‌های مختلف فرهنگی در این هفته برنامه‌های مختلفی را طراحی می‌کند می‌تواند در حرکت مردم به سمت کتاب مؤثر باشد.

جاودانی با طرح این موضوع که یک یا دو وزارتخانه و سازمان به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه مؤثر باشد، گفت: ضروری است که همه دستگاه‌های اداری، اجرایی با بسیج شدن در برنامه‌های کتابی فرهنگ مطالعه را در کشور نهادینه کنند.

وی همچنین از پیش‌بینی ۷۸ برنامه با موضوع کتاب برای شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران خبر داد و افزود: این برنامه‌ها بیشتر حول محور تجلیل از آفرینندگان و خالقان آثار مکتوب، نویسندگان و مؤلفان و معرفی و رونمایی از تازه‌های نشر و مؤلفان آن‌ها خواهد بود.

جاودانی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تشویق نسل کودک و نوجوان به کتاب نیز پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، مسابقه کتابخوانان برتر با همکاری اداره کل امور کتابخانه‌های استان تهران و برگزاری نمایشگاه کتاب در برخی شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی از این برنامه‌ها است.

وی درباره بخش دیگر این برنامه‌ها توضیح داد: برنامه‌های دیگری مثل جشنواره انتخاب کتابخوانان برتر با همکاری تشکل‌های غیردولتی حوزه کتاب، افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی در سطح استان، افتتاح کتابخانه‌های کوچک در مساجد و اداره‌های استان و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها برای هفته کتاب در نظر گرفته شده است تا بتوانیم سهم اندکی در هفته کتاب خواهیم داشت.

جاودانی اضافه کرد: بازدید و حمایت از کتابفروشی‌ها، معرفی کتابفروشی‌های شهرستان‌ها و دیدار با کتابداران فعال در کتابخانه‌های استان را نیز در دستور کار داریم.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

کد خبر 5068111 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: احد جاودانی هفته کتاب اداره کل ارشاد استان تهران هفته کتاب و کتاب خوانی کتاب و کتابخوانی هفته کتاب تازه های نشر معرفی کتاب ادبیات جهان دفاع مقدس ادبیات داستانی انتشارات سروش ترجمه انتشارات سوره مهر نشر صاد کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه ادبی کتابفروشی ها کتابخانه ها هفته کتاب برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و یک مزیت مهم در برنامه ۴ هفته پایانی

به گزارش "ورزش سه"، باتوجه به شرایط جدول رده.بندی تا پایان هفته بیست و ششم، به احتمال خیلی زیاد جام در تهران خواهد ماند و از بین استقلال و پرسپولیس یک تیم فاتح این لیگ نفسگیر می‌شود.

پرسپولیس یک امتیاز کمتر از استقلال دارد و برای تکرار قهرمانی فصل گذشته باید منتظر لغزش حریف سنتی بماند.

در برنامه ۴ دیدار پایانی پرسپولیس یک مزیت مهم وجود دارد. سرخ‌ها مجبور نیستند در واپسین بازی‌های سفرهای طولانی را تجربه کنند و خستگی راه برای آنها در پایان لیگ حداقل خواهد بود.

پرسپولیس این هفته در تهران میهمان هوادار است و در هفته بیست و هفتم باید از استقلال خوزستان میزبانی کند. آخرین بازی خارج از خانه شاگردان اوسمار مقابل شمس آذر قزوین است که این شهر فاصله نسبتا کمی تا تهران دارد. این تیم در هفته آخر رقابت‌ها نیز در آزادی میزبان مس رفسنجان است.

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای با رنگ تنوع،نشاط و تخفیف در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران
  • استقبال مردم در روز اول نمایشگاه کتاب تهران از نگاه ناشرین
  • جشن بزرگ دختر ماه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • پرسپولیس و یک مزیت مهم در برنامه ۴ هفته پایانی
  • در نخستین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟
  • تهران تا پایان هفته میزبان باد و باران است
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید