Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در جمع خبرنگاران، صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اظهار کرد: شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طی یک سال اخیر با پیگیری‌ های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان اخذ شده است، گفت: : این اسناد مالکیت برای موقوفات گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نیز اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، مساحت اراضی موقوفه یاد شده را پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۷۵ متر مربع اعلام کرد و گفت: ارزش اراضی موقوفه سند مالکیت دار شده، بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: همچنین در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.

کریمی، تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع ببخشیم.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان اوقاف به عملیات تثبیت مالکیت موقوفات یک نگاه قهری نیست، افزود: در نخستین و مهمترین گام، عملیات تثبیت موقوفات به کمک نهادهایی مانند اداره کل ثبت اسناد و ادارات تابعه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی وی براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد، علیه وی در محاکم قضایی شکایت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تثبیت مالکیت موقوفات معاون اوقافی سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: باید از عهده مدیریت‌ها به خوبی بربیاییم برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت است. عرصه زمین، حد نگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد.

وی گفت: رکن اول در تثبیت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه مالکیت دولت را از مردم جدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بعضی کارها را یک بار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی می‌باشد.

وی در مورد رکن دوم تثبیت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و اظهار داشت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند و شهرهای مولد که هر واحد سکونت گاه در روستا یک واحد مولد هم باشد.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

کد خبر 6089897

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس