Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: از تعداد ۴۱ هزار و ١٥٨ واحد مسکونی تخریبی ۳۸ هزار و ۷۴۴ واحد احداث و به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۲۴۱۴ واحد باقیمانده نیز در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: همچنین تمامی واحد‌های تعمیری مشتمل بر ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد اتمام و به بهره برداری رسیده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در حوزه بازسازی واحد‌های دامی در مناطق زلزله‌زده تعداد ۱۲ هزار و ۹۵۲ واحد نوسازی تکمیل و بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: تعداد ۹ هزار و ٧٥١ واحد صنفی، صنعتی و خدماتی در مناطق آسیب‌دیده تکمیل گردیده اند.

سامانی با بیان اینکه در هزارمین روز از زلزله آبان ماه ۹۶ نیز هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسید، گفت: از تعداد ۲۴۷ واحد بهداشتی و خدمات درمانی آسیب دیده نیز ۲۴۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی وزارت کشور یادآور شد: در فرآیند بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تعداد ۱۱ هزار نفر در قالب ۵۴۰ پیمانکار مشغول فعالیت بوده و ۲۲۰ مهندس ناظر نیز مسئولیت نظارت بر فرآیند ساخت و ساز‌ها را برعهده داشته است.

سامانی تاکید کرد: پدیده مهاجرت معکوس به روستا‌های مناطق آسیب‌دیده نیز همزمان با انجام اقدامات بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی و زیرساخت‌ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور شخصاً از زمان وقوع زلزله تاکنون مدیریت و به سرانجام رسیدن مسائل مربوط بازسازی زلزله کرمانشاه را مورد تاکید و نظارت قرار دادند، تصریح کرد: در شهر‌ها و روستا‌های مناطق زلزله‌زده کاملاً زندگی به حالت عادی بازگشته و کسب و کار رونق دارد

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: در همین ارتباط نیز درخواست کرده ایم که با توجه به شرایط سخت اقتصادی زلزله‌زدگان و با توجه به پیگیری‌های متعدد از طریق بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت و … یک سال دیگر پرداخت تسهیلات مربوطه امهال شود که امیدواریم با دستور ریاست محترم جمهوری این موضوع منجر به نتیجه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه واحدهای مسکونی بهره برداری رسیده مناطق زلزله زده بهره برداری وزارت کشور آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان