Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:52:48 GMT

طرح مسجد سنگر سلامت در خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۰۲۵۰

طرح مسجد سنگر سلامت در خراسان رضوی آغاز شد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در این مراسم که در مشهد برگزار شد گفت: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب و تصمیم فرمانده کل سپاه پاسداران، سازمان بسیج و وزارت بهداشت با هم تفاهم کردند و در این زمینه با جدیت وارد عمل شدند.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: این اقدام از اسفند پارسال در دستور کار بسیج و سپاه بوده است اما با توجه به شرایط جدید تلاش جدی‌تر، گسترده تر و کیفی تر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج و سپاه اجرا می‌شود ادامه داد: هدایت محوری و تخصصی این طرح با دانشگاه علوم پزشکی، هدایت معنوی با مساجد و مسولیت اجرایی با بسیج است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: از امروز ۲ هزار پایگاه سلامت مسجد محور در این استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند که مهمترین وظیفه در این زمینه بیماریابی و در کنار آن امداد رسانی، خدمات بهداشتی و معیشتی است.

وی افزود: همچنین ۱۵۰ مرکز تخصصی و پشتیبانی این پایگاهها با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، مساجد و بسیج راه اندازی شده است. بطور میانگین هر مرکز ۱۳ پایگاه را پشتیبانی می‌کند که امیدواریم با اجرای این طرح در مدت کوتاهی روند نزولی این ویروس آغاز شود.

شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف طرح مسجد سنگر سلامت است.

در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، سپاه و بسیج همراه با مرکز رسیدگی به امور مساجد با هم همکاری می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۳۰ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی مسجد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مسجد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مسجد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • همایش پیاده روی در یاسوج