Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@02:25:52 GMT

دیدار علی اصغر خاجی با بشار الاسد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۰۷۶۰

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که در راس هیاتی به منظور رایزنی با مقامات سوریه و همچنین مشارکت در «کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان» در دمشق،  به سر می برد، با بشار الاسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس بازگشت آوارگان و پناهندگان در دمشق، برخورد دوگانه کشورهای غربی درباره مسائل انسانی سوریه و مانع تراشی آنها در زمینه برگزاری این کنفرانس را مورد انتقاد قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار الاسد در این دیدار با اشاره به حمایت های ایران از مردم و دولت سوریه، تاکید کرد: این کنفرانس می تواند مبنای خوبی برای تدوام تلاش های انساندوستانه و شروع بازسازی و بازگشت امنیت و رفاه برای مردم کشورش باشد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز این کنفرانس را شروع مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری، اعتمادسازی و بر قراری صلح و امنیت در سوریه خواند و با اشاره به اهمیت حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی، بر ادامه فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه تاکید و تصریح کرد که این امر می تواند نقش  مثبتی در برقراری صلح و ثبات در این کشور، ایفا کند.

خاجی دیروز (دوشنبه) نیز با فیصل المقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت و گو کرده بود. دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران و قائم مقام وزیر خارجه سوریه ضمن تأکید بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، از ادامه فعالیت‌های کمیته قانون اساسی و تحکیم صلح و ثبات در این کشور حمایت کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: علی اصغر خاجی بشار الاسد سوریه بشار الاسد علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد