Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:39:39 GMT

اتوبوس مطالبه‌گری خبرنگاران در زاهدان راه افتاد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۱۴۵۸

به گزارش ایرنا رییس سازمان بسیج رسانه سیستان‌وبلوچستان گفت: در نشست هیات اندیشه‌ورز بسیج با حضور مدیران رسانه‌ها مقرر شد با همکاری بسیج رسانه کاروانی متشکل از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و سراسری و پایگاههای خبری با یک دستگاه اتوبوس تحت عنوان «اتوبوس مطالبه‌گری» از فعالیتها و عملکرد دستگاهها بازدید و در نشستی با مدیران هر دستگاه مطالبات مردمی از سوی خبرنگاران به اطلاع آنان رسیده و حاصل آن نیز در رسانه ها منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار یوسف علی‌بیگی افزود: هدف از این اقدام ارتباط بیشتر مردم با مسوولان و اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده نظام و دولت به مردم است.

رییس سازمان بسیج رسانه سیستان‌وبلوچستان گفت: یکی از وظایف اصحاب رسانه به عنوان معتمدان و چشم بینای مردم و کسانی که دردها و مطالبات مردم را لمس می کنند انتقال مسائل و مشکلات مردم به مسوولان و اطلاع رسانی از خدمات گسترده نظام و دولت به مردم است.

سرهنگ علی‌بیگی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر امیدآفرینی افزود: دولت و خدمتگزاران در حال تلاش برای ارائه خدمات ارزنده‌ به مردم هستند که شهرداری از جمله سازمانهای مردمی و متعلق به مردم است که بایستی شهروندان از فعالیت های آن آگاه باشند.

وی با قدردانی از مدیران شهرداری زاهدان بیان کرد: نخستین برنامه این کاروان یا اتوبوس مطالبه‌گری بازدید از طرح ها و پروژه های زیربنایی، عمرانی و خدمات شهری و گفت وگو با مسوولان شهرداری های مناطق پنج گانه زاهدان است.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای امور شهری

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در جریان این بازدید گفت: برنامه شهرداری استفاده از تمام ظرفیت‌های این شهرستان برای امور شهری است.
 آسا ریگی اظهارداشت: فضای سبز از چالش‌های بزرگ شهر زاهدان است بطوریکه میزان سرانه فضای سبز در این شهر ۴.۹ مترمربع به ازای هر شهروند زاهدانی است.

وی افزود: زیرساخت‌های فضای سبز چالش‌های اساسی داشت که در این زمینه در تامین آب موردنیاز هم از لحاظ کمی و هم کیفی دچار مشکل بود و از طرفی محدویت برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی وجود داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان ادامه داد: چاه‌های آب این شهر محدود است و مجموع چاه‌های مورد استفاده شهرداری زاهدان به ۱۰ حلقه نمی‌رسد.

وی گفت: با ظرفیت ایجادشده استفاده از پساب فاضلاب آغاز شده است و در این زمینه مجموعه شهرداری منطقه چهار و پنج تجهیزات خود را آماده کردند و کارهای مربوط به لوله‌گذاری و سپتیک انجام شده است.

ریگی بیان کرد: شهر زاهدان دارای اقلیمی خشک و با کمبود منابع آب روبرو است و نوع گونه‌های سازگار با این کیفیت آب در گذشته وجود داشته که در راستای فراهم کردن شرایط  بهتر یکی از طرحهای بزرگ با توجه به کمبودها در مجموعه فضای سبز، راه‌اندازی پویش هر خانه یک درخت است.

 وی ادامه داد: در واقع اجرای فضای سبز کار سختی برای شهرداری نیست اما مشکل نگهداری از این فضا خواهد بود که برای حفظ و نگهداری فضای سبز به دنبال طرحی به نام هر خانه یک درخت هستیم تا از ظرفیت شهروندان برای اجرای فضای سبز در سطح شهر استفاده کنیم.

توجه ویژه به پهنه شمالی و مناطق کمتر برخوردار شهر

شهر زاهدان از نظر ترکیب جمعیتی و شهرنشینی با سایر شهرها متفاوت است بگونه ای که شمال شهر زاهدان خانواده های کم بضاعت و حاشیه نشین و جنوب آن تقریبا مرفه نشین است.

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان نیز اظهار داشت: در راستای توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر زاهدان سیاستی از سوی شورای شهر و مدیریت امور شهری زاهدان تعریف شد که در این راستا توجه ویژه به پهنه شمالی شهر و مناطق کمتر برخوردار صورت گرفته است.

جمشید میری افزود: اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌ها و ادارات مختلف به مردم و امیدافزایی و خودباوری از این طریق از وظایف شهرداری است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ پهنه ‪ هکتاری مورد مطالعه قرار گرفت که با اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه بوسیله پهباد عکسبرداری هوایی انجام گرفت تا در این پهنه نقشه هدایت آب های سطحی را طراحی کنیم که این مهم به دلیل آسیب‌های زمان بارندگی در مناطق حاشیه شهر بوده است. 

معاون امورزیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان گفت: در نهایت این طرح آماده و ۶ پیمانکار بومی گزینش شد و با هدفگذاری مشخص این محدوده تا پایان سالجاری به نتیجه می‌رسد.

بودجه عمرانی سالانه ۱۲ میلیارد تومان

شهردار منطقه سه زاهدان گفت: بودجه عمرانی امسال این شهرداری حدود ۱۲ میلیارد تومان است که هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان آن در ۶ ماهه نخست این سال جذب شده است.

وی افزود: امید است با متمم بودجه که شهرداری در پیش دارد اعتبار و بودجه لازم افزایش یابد تا پروژه‌های هدفمند برای مردم این منطقه اجرایی شود.

شهردار منطقه یک زاهدان نیز گفت: بودجه شهرداری این منطقه ۴۴ میلیارد تومان است که  حدود ۲۲ میلیارد تومان آن در موضوعات عمرانی و زیربنایی است.

حسن کیخا افزود:در سال ۹۸ تا ۹۹  موضوعات فضای سبز، خدمات شهری و عمرانی تمرکز اصلی شهرداری منطقه یک بوده و از اینرو  پروژه‌های شاخص عمرانی  با نظارت معاونت امور زیربنایی در حال انجام است  که در این بین پروژه شاخص ورودی شهر از سمت خاش، پروژه خلیج فارس با بهسازی، اجرای لاین کندرو و ۲ طرف پیاده رو در حال انجام است.

وی بیان کرد: پیاده‌رو سازی از دیگر کارهای در دست اجرا شهرداری منطقه است که مقایسه سه سال اخیر نشان از رشد خوبی است بطوریکه در سال ۹۷ حدود ۹ هزار و ۳۵۰ مترمربع در ۹۸ حدود ۲۲ هزار و۳۵۰ و در سالجاری ۳۵ هزارو ۸۰۰ مترمربع در دستور کار برای انجام است.

شهردار منطقه یک زاهدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آسفالت معابر گفت: در سالجاری حدود ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر منطقه یک در قالب ۲ قرارداد درحال انجام است.

وی افزود: اصلاح کانال‌های هدایت آبهای سطحی از دیگر اهداف و اقدامات است که عملیات آنها در هشت نقطه از جمله قائم، جانبازان، قلنبر و معلم شروع شده است.

کیخا تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار متر تجهیز جداول در سطح منطقه، بهسازی حدود ۴۰ پارک و ایجاد سه پارک، بهسازی میدان‌ها با گل‌های دائمی برای دوری از گلهای فصلی و حرکت به سمت گلهای دائمی از سایر اقدامات شاخص منطقه یک شهرداری زاهدان است.

وی تاکید کرد: در اجرای پویش هر خانه یک درخت در فاز نخست حدود ۲ هزار درخت در این منطقه کاشته شد و این اقدام شایسته تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

به گفته رییس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان قرار است اتوبوس مطالبه‌گری هر دو هفته یک روز در سطح شهر به حرکت در آید و خبرنگاران با مردم و مسوولان به  گفت وگو بنشینند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور اتوبوس مطالبه گری شهرداری زاهدان میلیارد تومان خدمات شهری بسیج رسانه شهر زاهدان منطقه یک فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن‌ها پرداخت شده و بزودی واگن‌ها به تهران می‌رسند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می‌کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می‌کند بلکه رئیس‌جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف‌نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن‌های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن‌ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده‌اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن‌ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی‌فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته‌ایم، اما چرا واگن خریداری نمی‌کنیم ...».

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله‌ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری‌های آشکار رسانه‌ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی‌داد.

ماجرای واگن‌ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش‌های مدیریت قبلی باز می‌گرد» هرچند که صحبت‌های اولیه به آن سال‌ها بر می‌گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش‌پرداخت خرید واگن‌ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم‌نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه‌ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می‌شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی‌بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است