Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد امروز میزبان  علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه ایران و هیات همراه او بود.

محور این دیدار کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوری بود که قرار است در دمشق برگزار شود. هیأت ایرانی در این دیدار رئیس‌جمهوری سوریه را در جریان دیدگاه ایران در خصوص این کنفرانس قرار داد و اعلام کرد که تهران آماده ارائه هرگونه حمایت برای حل این موضوع انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیأت ایرانی همچنین در این دیدار تاکید کرد که بهبود اوضاع امنیتی سوریه و تلاش‌های فراوان دولت سوریه برای بازسازی خرابی‌های ناشی از تروریسم،‌ پایه و اساس مهمی برای تلاش جهت بازگرداندن آوارگان سوری به کشور و پایان دادن به درد و رنج آن‌ها به شمار می‌رود که اکثرشان در کشورهای همسایه به سر می‌برند.

از سوی دیگر، اسد نیز تاکید کرد که این کنفرانس گام مهمی در مسیر تلاش دولت برای حل پرونده آوارگان به شمار می رود. به ویژه اینکه در این کنفرانس فرصتی برای تبادل آرا و نظرات با طرف‌های منطقه‌ای و جهانی فراهم می‌شود. 

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد که مسئله آوراگان یک مسئله سوری است اما حل آن تنها توسط دولت سوریه ممکن نیست بلکه به شفافیت برخی از کشورهایی بستگی دارد که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند اما در عین حال توجهی به اوضاع دشوار این آوارگان در طول این سال‌ها نمی‌کنند. این کشورها سعی در سیاسی کردن این موضوع دارند و می‌خواهند از آن به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه استفاده کنند.

دو طرف همچنین درباره برخی مسائل سیاسی از جمله مذاکرات آستانه درباره سوریه و کمیته تدوین قانون اساسی نیز گفت‌وگو کردند.

کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوری فردا چهارشنبه در دمشق برگزار می‌شود.

موضوع آوارگان سوری یک بحران انسانی است که در آغاز جنگ علیه سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و سرنگونی آن به کار گرفته شده است.

برچسب‌ها بشار اسد سوریه دمشق ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشار اسد سوریه دمشق ایران بشار اسد سوریه دمشق ایران اخبار کنکور آوارگان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی