Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان جامعه پزشکی در آلمان با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور درباره رسیدن ظرفیت نهادهای بهداشت و درمان آلمان به مرزهای ظرفیت مجاز خود هشدار داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، نمایندگان جامعه پزشکی در آلمان با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور نهادهای بهداشت و درمان را تحت فشار بالایی ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"یوته تایچرت"، رئیس پزشکان خدمات عمومی در آلمان در این باره به هفته نامه اشپیگل گفت: بسیاری از نهادهای بهداشتی دیگر تاب تحمل این فشار بالا را ندارند.

وی درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در آلمان گفت: نقشه کشور از شمال به جنوب قرمز می شود. به این ترتیب ما می توانیم تصور کنیم که چقدر کار بیشتر، از یک روز تا روز بعد بر دوش نهادهای بهداشتی اضافه می شود.

تست‌های سریع کرونا به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیردکرونا در اروپا| از نهایی شدن قرارداد اتحادیه اروپا برای تهیه انبوه واکسن تا افزایش بیکاری در انگلیس

این مقام پزشکی در آلمان تاکید کرد که با وجود ساختارهای پرسنلی و تجهیزات فنی موجود در بسیاری از نهادهای بهداشتی و درمانی به سختی دیگر می توان زنجیره سرایت ها را ردیابی کرد.

وزیر بهداشت آلمان هم اخیرا با تاکید بر اینکه حدود 40 درصد شهروندان آلمانی گروه خطر کرونایی محسوب می‌شوند با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان درباره فشار بالا بر سیستم بهداشت کشور هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان به ویژه درباره گروه های خطر در کشورش و خطراتی که در این شرایط آن ها را تهدید می کند ابراز نگرانی کرده و گفت: در کشور ما حدود 23 میلیون آلمانی بالای 60 سال سن دارند. ما یک کشور مرفه و دارای بیماری های عصر تمدن هستیم که عبارتند از دیابت، فشار خون بالا و چاقی؛ این همه فاکتورهای خطر برای ویروس کرونا و بیماری های عفونی دیگر هستند.

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که بر اساس این تعریف 30 تا 40 درصد مردم کشور ما جزو گروه های خطر کرونایی هستند. جمهوری فدرال آلمان دومین کشور پیر دنیا بعد از ژاپن محسوب می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین با اشاره به شمار مبتلایان روزانه به کرونا که اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده است تصریح کرد که اگر از حدود 20 هزار مبتلای جدید روزانه تقریبا 2 درصد نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه داشته باشند تعداد آن ها 400 نفر در روز خواهد بود. اگر دوران مراقبت های ویژه به طور میانگین حدود 15 روز طول بکشد واحدهای مراقبت های ویژه باید به طور هم زمان از 6 هزار بیمار کرونایی سخت مراقبت کنند. این آمارها را در ماه نوامبر آلمان تجربه خواهد کرد. برای سیستم بهداشتی تحمل این فشار بالا با تنش قابل توجهی امکان پذیر است. باید تحت هر شرایطی از تحت فشار قرار گرفتن سیستم بهداشت و درمان جلوگیری کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به سرعت در حال رشد است و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال نزدیک به 700 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از 11756 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا نهادهای بهداشتی نهادهای بهداشت فشار بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه