Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون اشرفی  قائم مقام مجری طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری نوین منطقه سیستان در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: افزون‌بر ۱۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در شهر‌های شمالی سیستان وبلوچستان‌است که این طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار زمین را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه ۴۳ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان لوله گذاری، حوضچه‌ها و شیرآلات نصب شده است افزود: ۱۶ ناحیه این طرح تا تکمیل نهایی و رفع نواقص تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود.

قائم مقام مجری طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری نوین دشت سیستان گفت: طبق قرارداد وزارت نیرو ۴۰۰ میلیون مترمکعب در دوره کشت محصول از محل چاه نیمه‌ها در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار می‌گیرد و برای نخستین بار در این طرح تاکنون حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب وارد زمین‌های کشاورزی شده است.

او تاکید کرد: با پایان طرح، نظام بهره برداری آب و نظام تغییر الگو کشت باید در دستور کار مسوولان و کشاورزان قرار گیرد به طوریکه با ایجاد گلخانه در ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

خبرنگاران زابل امروز با حضور قائم مقام، مدیران و کارشناسان طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری نوین دشت سیستان از ایستگاه‌های اصلی پمپاژ a و b، شماری از نواحی طرح، حوضچه‌ها و زمین‌های کشاورزی تحت پوشش این طرح در قالب تور رسانه‌ای دیدن کردند.

طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هیات دولت در ابتدای سال ۹۳ مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب بخش اول اعتبار آن با رقم ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

با توجه به خشکسالی‌های ۲۰ سال سیستان و بلوچستان این طرح میتواند با تامین آب مطمئن در طول سال نوید دهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سیستان و بلوچستان دشت سیستان مزارع کشاورزی طرح ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

کلنگ‌ ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور دستیار مردمی‌سازی دولت و استاندار کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه کلنگ‌زنی ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان اظهار کرد: این سایت ۲۷۸ هکتار است و برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام متقاضیان در رفسنجان، یک قطعه زمین ۶۰۰ هکتاری نیز افزوده شده است.

وی از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

به گفته رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رفسنجان دارای حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت است که در دو سایت ۲۷۸ هکتاری و ۶۰۰ هکتاری مستقر خواهند شد و برای آن‌ها فضای سبز، خدمات آموزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748822

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید