Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌با سس پستو خانگی می‌توان به یک بشقاب اسپاگتی ساده، حس و روحی تازه و خوشمزه بخشید. در واقع فقط چند قاشق از این سس جادویی نه تنها برای پاستا و اسپاگتی بلکه برای خیلی از غذا‌ها مثل انواع کتلت و کوکو، استیک و ساندویچ طعمی خاص و دلنشین ایجاد می‌کند.

اگر شاغل هستید یا غذا‌های حاضری زیاد درست می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه روح تازه‌ای به غذاهایتان ببخشید، همیشه یک ظرف سس پستوی آماده داخل یخچال داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافیست مواد لازم آن را تهیه کرده و به صورت هفتگی آن را تهیه کرده و داخل یخچال نگهداری کنید. در ادامه تمام نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سس پستو خانگی را در اختیارتان قرار دادیم.

مواد لازم برای تهیه پستو خانگی

برگ ریحان نیم کیلوگرم
پنیر پارمسان  ۱۵۰ گرم
سیر چهار حبه
دانه کاج (یا مغز گردو، پسته، بادام هندی، بادام زمینی) ۱۲۰ گرم
روغن زیتون یک پیمانه
آبلیموی تازه دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از ساندویچ گوشت ژیروسی و سالسا تا توپ برنج سرخ شده ایتالیایی با ژامبون و پنیر + تصاویر

طرز تهیه سس پستو خانگی

برای تهیه سس پستو تمام مواد از جمله برگ ریحان، حبه‌های سیر، دانه کاج یا هر مغزی که به جای آن استفاده کردید و پنیر پارمزان را داخل ظرف غذاساز بریزید. غذاساز را روشن کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. نمک و فلفل را هم اضافه کنید. در همین حین که غذاساز در حال کار کردن است، روغن زیتون را آرام به مواد اضافه کنید تا بافت سس تشکیل شود. سس پستوس خانگی به همین راحتی آماده است. در ادامه درباره کاربرد و نکاتی که باید درباره این سس بدانید خواهیم پرداخت.

کاربرد سس پستو

یکی از کاربرد‌های اصلی سس پستو، استفاده از آن در تهیه اسپاگتی یا همان ماکارونی خودمان است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ماکارونی را درست کنید و روی آن سس پستو بریزید. مقداری پنیر پارمزان هم روی سس بپاشید.

علاوه بر ماکارونی این سس را می‌توانید با بال، سینه‌های مرغ سرخ شده، کتلت، کوکو سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده هم میل کنید.

چرا سس پستوی خانگی درست کنیم؟

اگر قبلا از فروشگاه‌ها سس پستو خریداری می‌کردید، باور کنید که پستوی خانگی با دستورالعملی که در اختیارتان قرار دادیم، آنقدری خوشمزه است که دیگر فکر خرید آن را هم به طور آماده نمی‌کنید. علاوه بر طعم ماندگار، سس پستوی خانگی فاقد مواد نگهدارنده و کاملا تازه است.

فوت و فن‌های تهیه پستو خانگی

برای تهیه این سس حتما از غذاساز یا آسیاب برقی استفاده کنید تا قوام سس کاملا یکسان شود.
چون دانه کاج کمی گران قیمت است، همانطور که گفتیم می‌توانید از مغز گردو، پسته، بادام زمینی یا بادام هندی استفاده کنید. همچنین می‌توانید دانه‌های کاجی که روی زمین افتادند را به خوبی شسته و دانه‌های داخل آن را خارج کنید و برای تهیه سس استفاده کنید.
قوام و میزان غلظت این سس رابطه مستقیمی با مقدار روغن زیتون دارد. اگر می‌خواهید سس‌تان شل‌تر شود، روغن زیتون بیشتری استفاده کنید. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی سس پستو استفاده کنید برای تهیه سس پستو تهیه سس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است

دریافت 197 MB کد خبر 6090436

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین