Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان با تبریک پیشاپیش هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اهدای کتاب از سوی دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها در هفته کتاب و کتابخوانی برای اعتلای این  فرهنگ اثرگذار است.

وی افزود:با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فضای مجازی و نیز شرایط جامعه متاثر از شیوع کرونا، توسعه بسترهای استفاده از کتاب الکترونیکی یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  جایگاه کتاب در آموزه های دینی مسلمانان و سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) گفت: این کلام امیرالمومنین که "وقتی کسی در کتاب آرامش یابد، هرگز آرامش روحی اش را از دست نمی دهد"، نشانگر آنست که انس با کتاب آرامش روح را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه توسعه و تبیین فرهنگ مطالعه ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد، افزود: مطالعه و ارتباط مستمر با کتاب، ضمن ایجاد رشد فرهنگی موجب پیشرفت و ارتقاء سطح علم و فناوری می شود.

وی با بیان اینکه کتابخوانی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: به منظور بهره مندی اقشار مختلف جامعه توجه به حاشیه شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است تا زمینه اشاعه فرهنگ، ادب، علم و دانش را فراهم کند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و با وجود توسعه گسترده و حیرت آور فناوری های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همچنان جایگاه، اهمیت و نقش خود را داراست.

وی بر ضرورت توسعه بسترهای استفاده از کتاب الکترونیکی با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فضای مجازی و نیز شرایط ناشی از شیوع کرونا تأکید و تصریح کرد: بهره برداری از کتابخانه الکترونیکی 60+ ویژه سالمندان، اقدامی پسندیده است که برای بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه نیازمند بسط و گسترش به تمامی شهرستان‌ها و حمایت و همکاری دستگاه های متولی است.

زارع افتتاح دو باب کتابخانه مادر و کودک را از برنامه های اثرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی مرتبط و فرمانداران طی هفته کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت مقام کتابخوان و کتابدار، در اجرای برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ابزارهای مختلف، همکاری لازم را داشته باشند.

وی اهدای کتاب از سوی دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها را در هفته کتاب و کتابخوانی اقدامی موثر عنوان و تصریح کرد: این اقدام نمادین می تواند در اعتلای فرهنگ اهدای کتاب بسیار اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود محدودیت در منابع و اعتبارات اشاره و بر ضرورت اهتمام برای اتمام پروژه های با پیشرفت بالا تا پایان امسال یا بهار سال آینده تأکید کرد.

وی گفت: انتظارم از مدیران دستگاه های متولی ، تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت است و باید در مسیر اتمام این مرکز فرهنگی اهتمامی ویژه داشته باشند.

در پایان این مراسم دو نفر از حامیان کتابخوانی استان و نیز یک کودک عضو کتابخانه های استان از سوی استاندار گیلان تقدیر شدند.

بیش از ۶۵ هزار نفر  عضو فعال ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان گیلان هستند.

برچسب‌ها استانداری گیلان گیلان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان گیلان کتاب استانداری گیلان گیلان کتاب اخبار کنکور هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده