Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@10:16:29 GMT

فوت و فن های پخت شیرینی نارگیلی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۳۹۳۸

فوت و فن های پخت شیرینی نارگیلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، یکی از جذاب‌ترین شیرینی‌ها، شیرینی نارگیلی است که می‌توانیم با رعایت نکاتی ساده آن را در خانه درست کنیم.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی:

سفیده تخم مرغ: ۴ عدد تخم مرغ کوچک  پودر نارگیل: ۱۲۵ گرم شکر: ۱ پیمانه سر پر روغن مایع: ۲۵ گرم یا ۲ قاشق غذاخوری سرکه یا آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

 

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی نارگیلی:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داخل ظرف تفلون یا هر ظرف نچسب دیگری  سفیده تخم مرغ را با پودر نارگیل مخلوط کنید و بعد به آن شکر و روغن مایع را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب کنید.

 

۲. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی مواد را مرتب هم بزنید به صورتی که به مرحله جوش نرسد ولی اگر دستمان را روی مواد قرار دهیم دستمان بسوزد.

 

۳. به این مرحله داغ زدن می‌گویند و باید با دقت انجام شود. بعد از ۵ تا ۶ دقیقه هم زدن مواد ترکیب شده، آن را از روی حرارت برمی‌داریم و بلافاصله سرکه یا آب لیمو را به آن اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه مواد از حرارت بیفتند و خنک‌تر شوند. 

 

۴. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد شیرینی را که از حرارت افتاد داخل قیف با ماسوره ساده بزرگ بریزید و برای راحتی این کار ماسوره را داخل یک لیوان کشیده و بلند قرار دهید و مایه شیرینی را داخل ماسوره بریزید.

 

۵. با فشار قیف مایه شیرینی‌ها را با فاصله در سینی فر بچینید و روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و در فر گرم شده با حرارت ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید به طوری که یک حاله طلایی رنگ در زیر شیرینی مشاهده شود. در این فاصله نباید در فر را باز کرد چون پف شیرینی میخوابد و شیرینی آماده شده را می‌توان در ظرف دربسته به مدت یک‌ماه در یخچال نگهداری کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شیرینی نارگیلی پخت شیرینی شیرینی پزی شیرینی نارگیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا

نیروهای پلیس نیویورک به درخواست مدیریت دانشگاه کلمبیا وارد محیط این دانشگاه شدند و درحال بازداشت و بیرون‌کردن دانشجویان معترض هستند. پلیس ده‌ها نفر را تا الان بازداشت کرده است.

دیگر خبرها

  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر