Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه کشور فرانسه در عمل ثابت کرد پیرو آزادی بیان نیست گفت: فرانسه در مواجه با مسائلی مثل هولوکاست نشان می‌دهد آن‌ها آزادی بیان را در حد شعار قبول دارند و در آن کشور به معنای واقعی آزادی بیان و قلم وجود ندارد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در گفت‌وگو با میزان، ضمن محکوم کردن اقدام رییس جمهور فرانسه در اهانت به پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: فرانسه با اینکه در عنوان مهد تمدن است، اما در مقام عمل اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: این جسارت رییس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اکرم (ص) نشانه اسلام ستیزی این کشور است و جسارت روزنامه که با حمایت رییس جمهور آن کشور همراه شد تلخ و قابل تحمل نیست.

وی گفت: از طرف دیگر اغلب کشور‌های اسلامی با وجود شرایط کرونایی با تظاهرات و اعتراضات گسترده این جسارت رییس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: آنچه که رییس جمهور فرانسه با ادعای آزادی به ادیان الهی توهین می‌کند نقض آزادی بیان و تحت عنوان آزادی بیان جسارت به ادیان و مظاهر قابل پذیرش نیست.

عضو مجلس خبرگان ضمن اشاره به اینکه آزادی بیان قوانین و حدودی دارد، در پایان بیان کرد:  قوانین بین‌الملل هم توهین به مقدسات یک کشور را نمی‌پذیرد. فرانسه در عمل ثابت کرد که پیرو آزادی بیان نیست و فرانسه در مواجه با مسائلی مثل هولوکاست نشان می‌دهد آن‌ها آزادی بیان را در حد شعار قبول دارند و در آن کشور به معنای واقعی آزادی بیان و قلم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:  عشق مسلمانان به پیامبر اکرم (ص)؛ شکست و عقب‌نشینی دشمنان اسلام

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس خبرگان جهان اسلام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس خبرگان جهان اسلام رییس جمهور فرانسه مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد