Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از کالا‌هایی که از ابتدای سال تاکنون چند مرتبه شاهد تغییر قیمت‌ها بوده‌است بازار لوازم یدکی قطعات خودرو است بازاری که به گفته مردم و کاسبان، روز‌های پر تلاطمی دارد و گویی قیمت‌ها ثانیه به ثانیه افزایش پیدا می کند.

شهروندی پشت خط تلفن با گلایه از وضعیت قیمت‌ ها در بازار قطعات خودرو گفت: از شما می‌خواهم به عنوان رسانه سری به بازار قطعات خودرو بزنید و قیمت‌ ها را بررسی کنید و از مسئولان بپرسید که افزایش قیمت‌ ها تا کجا قرار است پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند بیرجندی که بازار پر تلاطم خودرو را سبب روند صعودی قیمت لوازم یدکی می‌داند افزود: این موضوع حتی بازار تعمیر خودرو را هم تحت تاثیر قرار داده و کساد کرده است.

او بیان کرد: در این اوضاع دیگر موضوع بی‌ کیفیتی قطعات ولوازم یدکی مطرح نیست بلکه همین قطعات بی کیفیت هم کمیاب شده و برای تهیه یک قطعه باید هزینه بالایی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت خودرو در بیرجند سرعت گرفت/ خریدار پای معامله نیست جریمه ۸۴۳ میلیون ریالی قاچاقچی قطعات خودرو در نهبندان دستگیری سارق قطعات و محتویات داخل خودرو در سربيشه

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: قطعات پر مصرف خودرو مانند روغن موتور، لنت ترمز، دیسک صفحه کلاچ و فیلتر‌ها افزایش زیادی داشته و برخی از کارخانه‌ های قطعه ساز به دلیل نبود مواد اولیه که از خارج تامین می‌شود از ارائه قطعات به بازار خود داری می‌ کنند.

او گفت: شاید امروز مردم برای تهیه لوازم یدکی خودروی خود حاضر به پرداخت هزینه‌ های سنگین باشند، اما این روند همیشگی نخواهد بود و باید برای این بحران فکری کرد.

برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ تعدادی از رانندگان خودرو رفتیم که یکی از رانندگان گفت: گرانی در بازار لوازم یدکی بیداد می‌ کند و توانمان برای خرید این کالا‌ها رو به کاهش است از مسئولان می‌خواهم بر بازار لوازم یدکی نظارت بیشتری داشته باشد تا بتوان قیمت‌ ها را در این بازار کاهش داد.

اما مسئولان این صنف هم افزایش قیمت‌ ها را در بازار لوازم یدکی خودرو، گرانی دلار و نوسانات دلار می‌دانند.

زیوری رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در بیرجند ضمن تایید افزایش قیمت دربازار لوازم یدکی خودرو گفت: اوضاع قیمت‌ ها در بازار لوازم یدکی خودرو چندان مساعد نیست و به عبارتی آشفته بازار است و از ابتدای سال تاکنون چندین مرحله روز‌های پر تلاطمی را به خود دیده است.

او با بیان اینکه در این شرایط حساب و کتاب از دستمان در رفته است افزود: در این هشت ماه اخیر افزایش قیمت نه تنها در بازار قطعات خودرو بلکه در همه اقلام مصرفی مردم دیده می‌ شود.

زیوری تغییر قیمت‌ ها در بازار لوازم یدکی خودرو را ثانیه‌ای اعلام کرد و ادامه داد: در طول دوران ۲۵ ساله کار در این حرفه هیچگاه شاهد این چنین روز‌های پر تلاطمی در بازار قطعات خودرو نبوده‌ام.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در بیرجند تصریح کرد: فروشندگان قطعات خودرو سرگردان هستند و نمی‌ دانند باید قطعه‌ای را که ندارند، خریداری کنند یا منتظر متعادل شدن بازار بمانند؟

زیوری افزود: یکی از مشکلات بازار لوازم یدکی خودرو این است که قیمت‌ ها در مرکز کشور تعیین می‌ شود و از دو سه هفته پیش تاکنون شاهد ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش قیمت قطعات خودرو بوده‌ایم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم خودرو گرانی لوازم خودرو قطعات خودرو بازار لوازم یدکی خودرو بازار لوازم یدکی بازار قطعات خودرو افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • ببینید| هیولایی ۳ تنی هامر با صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و حرکت خرچنگی
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی