Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مددی از واگذاری ۱۸ کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده های دارای صلاحیت در سال جاری خبر داد.

«اعظم علی مددی» با اشاره به اهمیت فرزند خواندگی و اینکه روزی در تقویم به عنوان روز جهانی فرزند خواندگی نامگذاری شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: 19 آبانماه هر ساله پاسداشت روز جهانی فرزند خواندگی است و این روز فرصت مناسبی برای تبیین این مهم در جامعه و بین خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی، فرزندخواندگی را اعطای سرپرستي كودكان بدون سرپرست شناخته شده تحت سرپرستي سازمان بهزيستي به خانواده هاي متقاضي كه واجد شرايط قانون جاري حمايت از كودكان بي سرپرست باشند دانست و افزود: كودكاني به فرزندي سپرده می شوند كه والدين يا جد پدري آنها، شناخته شده نباشد.

 

وی با تاکید بر اینکه اين كودكان بايد تحت سرپرستي سازمان بهزيستي باشند، ادامه داد: اين كودكان بايد قبل از سپردن به خانواده ها از طريق مراجع قضايي در اختيار سازمان بهزيستي قرار گيرند.

 

این مقام مسئول مسئول با بیان اینکه قانون فرزندخواندگی مصوب سال 1353 بود که تا سال 1392 اجرایی می‌شد، ادامه داد: قانون جدید که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تسهیل گر این امر است.

 

علی مددی با اشاره به اینکه در قانون قبلی فقط کودکانی که پدر و مادر نداشتند را می‌توانستیم به فرزندخواندگی بدهیم، ادامه داد: طبق قانون جدید اگر قاضی تشخیص دهد کودکی باید از پدر و مادر خود جدا شود و آنها صلاحیت نگهداری او را ندارند، می‌توان او را به فرزندخواندگی سپرد.

 

وی  در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت ها انجام شده در این بخش در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در سال 99 از ابتدای سال تا کنون حدود 23 کودک بی سرپرست و بدسرپرست  ارجاع شده از طریق مراجع قضایی در شیرخوارگاه و خانه های کودکان و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی پذیرش شده اند.

 

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: از این تعداد 18 کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی دارای صلاحیت واگذار شده اند.

 

وی همچنین به  راه اندازی سامانه فرزندخواندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه اندازی این سامانه تحول بزرگی در زمینه فرزندخواندگی به همراه دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر فرزندان تحت پوشش بهزیستی را به خانواده های واجد شرایط واگذار کنیم.

 

علی مددی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه متقاضیان سرپرستی کودک می توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و ارائه مدارک خود اقدام نمایند.

 

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه، در حال حاضر در مرحله اولیه بررسی مدارک خانواده های متقاضی قرار داریم، گفت: مدارک خانواده هایی که ثبت نام نموده اند توسط کارشناسان مرتبط در هر شهرستان بررسی و تایید و متعاقب آن پیامکی برای متقاضیان در خصوص چگونگی ادامه فرایند فرزندخواندگی، رد یا پذیرش تقاضا، ارسال می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میانگین ماندگاری فرزندان در مراکز بهزیستی بسیار کم است، گفت: این مهم به دلیل تعامل بسیار خوبی که بین دادگستری استان و اداره کل بهزیستی وجود دارد میسر شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کودکان در کمترین زمان ممکن با رعایت کلیه دستورالعمل ها و ضوابط و مقررات، تعیین تکلیف می شوند.

 

علی مددی در خصوص طولانی شدن زمان انتظار فرایند فرزندپذیری گفت: تعداد بالای متقاضیان فرزندخواندگی در هر شهرستان و از طرفی کم بودن فرزندان دارای شرایط لازم برای سرپرستی توسط خانواده های جایگزین، موجب طولانی شدن مدت انتظار فرایند فرزندپذیری و گاها بروز نارضایتی در مراجعین می شود که ما از خانواده ها متقاضی درخواست داریم که با صبر و شکیبایی این زمان را بگذرانند تا ما نیز بتوانیم مراحل قانویی این امر را به درستی انجام داده و فرزندان را به آنها بسپاریم.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک بهزیستی بهزیستی استان مرکزی خانواده ها راه اندازی علی مددی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است

مهدی اله‌پور گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.

وی بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد