Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:26:28 GMT

رشد ۲۷۱۵ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۶۸۴

رشد ۲۷۱۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با رشد ۲۷۱۵ واحدی در آغاز معاملات پنجمین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 21 آبان) شاخص کل بورس با رشد 2715 واحدی در آغاز معاملات پنجمین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای نوری با 655، حکشتی با 637، کچاد با 395، فملی با 374 و فولاد با 330 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودر، خودرو - ايران‌ خودرو، وبصادر - بانك صادرات ايران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، ثبهساز - بهساز كاشانه تهران و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (چهارشنبه 21 آبان) شاخص کل فرابورس با رشد 14 واحدی در ارتفاع 15 هزار و 530 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، شاروم - پتروشيمي اروميه، زملارد - كشاورزي و دامپروري ملارد شير، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، شگويا - پتروشيمي تندگويان، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان و رافزا - رايان هم افزا در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که رشد 4751 واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات روز گذشته (سه شنبه 20 آبان) این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 219 هزار واحد رساند اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3249 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 211 هزار واحد به پایان رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته بورس شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 849 واحد کاهش معادل 0.27 درصد به 316 هزار و 945 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1206 واحد کاهش معادل 0.33 درصد به 368 هزار و 873 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 790 واحد کاهش معادل 0.33 درصد به 238 هزار و 966 واحد، شاخص آزاد شناور با 3819 واحد کاهش معادل 0.23 درصد به یک میلیون و 640 هزار و 897 واحد، شاخص بازار اول با 936 واحد کاهش معادل 0.11 درصد به 829 هزار و 429 واحد و شاخص بازار دوم با 12197 واحد کاهش معادل 0.45 درصد به 2 میلیون و 673 هزار و 239 واحد رسید.

 

براساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی، کچاد، کگل، خودرو، نوری به ترتیب با 1253، 1022، 959، 714 و 575 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، خساپا - سايپا و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای کگل، کچاد و فملی به ترتیب با 1096، 1022، 800 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وامید، جم، شتران و حکشتی به ترتیب با 962، 682، 611 و 606 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و به این ترتیب، در پایان معاملات روز گذشته بورس 866 هزار نوبت معاملاتی به ارزش 60 هزار و 516 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با افزایش ۴۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۸۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۱ هزار و ۶۶۴ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳