Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام کارشناسان بهداشت یکی از زنجیره‌های انتشار ویروس کرونا در مکان های شلوغ و تجمعات  ،اصناف و فروشگاه ها هستند به همین دلیل برای جلوگیری از تردد مردم در سطح شهر در شرایط قرمز کرونایی اصناف غیرضرور را تعطیل می کنند.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت اصناف غیرضرور مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تا ساعت ۱۸ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برابر  اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این مدت اصناف غیر ضرور در ۱۰ شهرستان خوزستان  تا ساعت ۱۸ امکان فعالیت دارند و تنها مغازه های تامین کننده مواد خوراکی( سوپرمارکت ها) در این مدت اجازه فعالیت دارند.

در اردیبهشت ماه امسال نیز با قرمز شدن وضعیت بیماری کرونا در استان، اصناف غیرضروری در خوزستان به مدت یک ماه تعطیل شدند و بیش از یک هزار واحد صنفی که تابع این مصوبه نبودند نیز پلمب شدند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۰ هزار و ۳۳۹ نفر به این بیماری مبتلا شدند و ۴۵۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

از زمان شیوع ویروس کرونا نمودار ابتلا و مرگ در کشور در چند روز اخیر شیب صعودی داشته است.

قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با همکاری مردم

مشاور استاندار در حوزه بهداشت و درمان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف از بستن اصناف کاهش تردد مردم در سطح جامعه و کم شدن حضور مردم در تجمعات است تا شرایط برای انتشار ویروس کرونا فراهم نباشد.

مهرداد شریفی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف در کنار تعطیلی بازار نیاز به همکاری و مشارکت مردم نیز هست، اگر مردم رعایت کنند و به شعار در خانه ماندن جامه عمل بپوشانند قطعا در این مسیر موفق خواهیم بود.

وی گفت: در شرایط بحرانی خردگرایی یکی از موارد بسیار مهمی است که برای کنترل شرایط باید مد نظر باشد.

شریفی افزود: در این اصل مسوولان باید با توجه به شرایط تصمیمات درست اتخاذ کنند و برای اثر گذاری تصمیمات خود پیگیری و نظارت داشته باشند و از اجرایی شدن مصوبات اطمینان حاصل کنند.

مشاور استاندار در حوزه بهداشت و درمان خوزستان افزود: برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه باید با نظر سنجی و با توجه به شرایط هر منطقه پروتکل های بهداشتی تعیین و ابلاغ شود، فرهنگ مردم هر منطقه در نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: برای موفق شدن در هر مشکلی باید بر توانمندسازی مردم تمرکز کرد و با اعتماد سازی از همکاری ومشارکت مردم استفاده نمود.

 آموزش مداوم به مردم در شرایط بحرانی

مشاور استاندار در حوزه بهداشت و درمان خوزستان گفت: برای آگاه بخشی به مردم دستگاه هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ها، صدا و سیما،  وزارت بهداشت و انجمن ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می توانند به مردم آموزش مقابله با هر گونه خطر و بحران را ارائه دهند.

وی گفت: البته این آموزش ها باید مداوم باشد تا اثر بخش باشند و به مرحله اجرایی برسند.

شریفی گفت: جلب مشارکت مردم در کنار هر تصمیمی که از سوی مسوولان گرفته می شود دارای اهمیت است و باید برای گذشتن از این شرایط سخت کرونایی به سلامت اجتماعی فکر کرد.

نظارت بر بازار برای رعایت مصوبه تعطیلی اصناف غیرضرور

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مثل دور اول تعطیلی اصناف غیرضرور در استان که در اریبهشت ماه امسال با قرمز شدن وضعیت کرونا انجام گرفت سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف و دستگاه های نظارتی بر بازار برای رعایت این مصوبه نظارت دارد.

بهرام جباری بیان کرد: طبق اعلام ستاد استانی کرونا در ۱۰ شهرستان خوزستان اصناف غیرضرور همچون فست فودی ها و رستوران ها، فروشگاه های مختلف کالا و لباس از صبح تا ساعت ۱۸ امکان فعالیت دارند و بعد از این این زمان باید تعطیل کنند.

وی گفت: برای اجرای این مصوبه و حفظ سلامتی مردم بازرسان سازمان صمت به همراه دستگاه های نظارتی بازرسی جدی در بازار خواهند داشت و با اصناف متخلف برخورد جدی خواهد کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان بهداشت تجمع از عوامل اصلی انتظار این ویروس است به همین دلیل در شرایطی که وضعیت بیماری کرونا بحرانی می شود با تعطیلی بازار و اصناف غیرضرور تلاش می شود تا این زنجیره انتقال شکسته شود.

جباری گفت: در کنار تعطیلی بازار باید فرهنگ رعایت نکات بهداشتی و توجه به اصول مقابله با این بیماری از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد و با تعطیلی بازار در تجمع هایی همچون محافل و مهمانی های خانوادگی حضور نیابند.

حمایت از اصناف در این شرایط کرونایی

یکی دیگر از موضوعاتی که با تعطیل شدن مداوم اصناف در شرایط مختلف از جمله بیماری کرونا مطرح می شود حمایت از واحدهای صنفی در شرایط سخت است.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در جریان های مختلفی که در خوزستان رخ داده است همچون وقوع سیل در سال گذشته، تجمع ها و یا بیماری کرونا گروه هایی که بیشترین زیان را متحمل می شوند اصناف هستند.

ابوالقاسم کوره چینی ادامه داد: اصناف بیشترین تعطیلی را در بین مشاغل در شرایط بحرانی داشته اند و لازم است که دولت برای حمایت از اصناف و جلوگیری از ورشکستگی آن ها تصمیمات لازم را بگیرد.

وی افزود: فضاهایی همچون بازار و فروشگاه ها به دلیل تجمع مردم محل خطرناک شیوع و انتقال بیماری کرونا است و نیاز به تعطیلی اصناف  و بازار در شرایط بحرانی کرونا وجود دارد اما باید در کنار این مصوبات تصمیمات حمایتی در این خصوص گرفته شود تا واحدهای صنفی امکان ادامه کار را داشته باشند.

آغاز برخورد با اصناف متخلف در اهواز برای پیشگیری از شیوع کرونا

یکی از شهرستان های خوزستان که برای دومین بار در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته اهواز است که با وجود اطلاع رسانی ها و هشدارهایی که در خصوص کرونا اعلام می شود همچنان موارد زیادی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مشاهده می شود.

فرماندار اهواز در مصاحبه اخیر خود از آغاز طرح برخورد با اصناف متخلف در سطح کلانشهر اهواز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باتوجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

جمال عالمی نیسی بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا مقرر شد که اصناف ردیف ۲ و ۳ و ۴ از صبح تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند و پس از این ساعت حضور آنها به منزله تخلف خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و برای حفظ سلامتی شهروندان،  این محدودیت ها با جدیت دنبال شده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

فرماندار اهواز ادامه داد: این طرح در هشت منطقه اهواز آغاز شده و دستگاه‌های مختلف نیز نمایندگانی را در این مناطق مستقر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی اصناف اهواز در ابتدای اجرای این طرح نمره منفی گرفته‌اند گفت: در ابتدا تذکر لازم به اصناف داده، و در صورتی که رعایت نکنند با آنها بر اساس قانون برخورد، و فروشگاه پلمب می‌شود.

عالمی نیسی بیان کرد:انتظار می‌رود شهروندان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند چرا که هر تصمیمی گرفته می‌شود در راستای حفظ سلامت مردم است.

 اهمیت عملیاتی شدن تصمیمات مقابله با کرونا

تعطیلی اصناف و بازار یکی از راهکارهای مقابله با انتشار ویروس کرونا است که برای تحقق این امر همکاری اصناف و مردم بسیار اهمیت دارد.

دیروز سه شنبه ۲۰ آبان ماه اولین روز اجرای مصوبه تعطیلی اصناف در ۱۰ شهرستان خوزستان از ساعت ۱۸ بوده است که بر اساس مشاهدات میدانی که انجام گرفت متاسفانه بسیاری از اصناف و مردم این مصوبه را اجرا نکردند و بسیاری از اصناف غیرضرور و بازارهای محلی در اهواز باز بودند.

صرفا تصمیم گیری و ابلاغ مصوبه برای کنترل این بیماری کفایت نمی کند و لازم است پیگیری برای اجرای مصوبات نیز انجام شود.

البته در این شرایط سخت اصناف دچار ضرر و زیان می شوند که انتظار می رود دولت و مسوولان برای حمایت از این گروه شغلی تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

گزارش از زینب فرحانی

برچسب‌ها ویروس کرونا بازار محصولات خوزستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازار محصولات خوزستان ویروس کرونا بازار محصولات خوزستان اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی شرایط بحرانی اصناف غیرضرور تعطیلی اصناف تعطیلی بازار بیماری کرونا داشته باشند ویروس کرونا تا ساعت ۱۸ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان دوشنبه شب در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با تصمیم این کارگروه و به علت آلودگی فعالیت تمامی مدارس نوبت صبح فردا سه‌شنبه در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: بر این اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت ادارات و دانشگاه‌ها بدون تأخیر و تعطیلی انجام می‌شود.

همچنین در صورت تداوم وضعیت هوایی، اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی مدارس برای نوبت عصر هم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6092587

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد