Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@22:53:27 GMT

آمازون به خرده فروشی‌ها در اروپا خسارت زده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۶۱۹۱

آمازون به خرده فروشی‌ها در اروپا خسارت زده است

ایتنا - اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرد که با سواستفاده از اطلاعات و قدرت خود در بازار، خرده فروشان کوچک را از میدان رقابت خارج می‌کند.
اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرده به رقابت خرده فروشی‌ها خسارت زده است. این شرکت فناوری آمریکایی متهم است با سواستفاده از قدرت و اطلاعات به مزیت رقابتی ناعادلانه‌ای بر خرده فروشان کوچک‌تری دست یافته که کالاهایشان را در آمازون می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، این اقدام در حالی انجام می‌شود که همه‌گیری ویروس کرونا، نقش آمازون در اقتصاد جهانی را پررنگتر کرده زیرا فروش آنلاین در قرنطینه به اوج رسیده است.

البته از مدتی کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات درباره موقعیت آمازون به عنوان یک بستر برای شرکت‌های کوچک و یک فروشنده رقیب را آغاز کرده است.

در همین راستا قانونگذاران اتحادیه اروپا عملکرد آمازون برای جمع آوری اطلاعات رقبایی که در پلتفرمش کالاهای مختلف از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی می‌فروشند را بررسی کرده است. آنها ادعا می کنند آمازون با استفاده از اطلاعات حساس که نشان می‌دهد چه کالایی محبوب است، محصولات خود را ارتقا می‌دهد.

«مارگرت وستاگر» کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: استفاده از اطلاعات به آمازون اجازه می‌دهد روی کالاهای پرفروش تمرکز کند به این ترتیب فروشندگان طرف سوم را به حاشیه می‌راند و ظرفیت رشد آنها را محدود می‌کند.

این درحالی است که آمازون در آمریکا نیز با چالش‌هایی روبرو است و قانونگذاران این کشور نیز مشغول بررسی شیوه عملکرد آن با فروشندگان خرد هستند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آمازون اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • خشم بینندگان از صدا و تصویر بازی دورتموند-پی‌اس‌جی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود