Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای روند نادرست خصوصی سازی موجب شد تا کارخانه کنتورسازی قزوین که زمانی به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کنتور در خاورمیانه شناخته می‌شد، سونوشت تلخی پیدا کند و از چرخه تولید خارج شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت کنتور سازی ایران در قزوین با بیش از ۵۰ سال سابقه تولید کنتور برق و کنتور‌های مکانیکی در سطح خاورمیانه، با واگذاری و اجرای روند نادرست خصوصی سازی، امروز به یک کارخانه بلااستفاده تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کارگران کنتورسازی قزوین منتظر تعیین تکلیف مدیریت شرکت هستند خلع ید مالک فعلی کارخانه خواسته اصلی کارگران کنتورسازی قزوین مطالبات ۲۶ ماهه کارگران کنتورسازی قزوین تسویه شد خوشحالی کارگران کنتورسازی قزوین از واریز مطالبات / تقدیر از زحمات مسئولان نوبخت: اعتبارات ۱۵ میلیاردی مورد مطالبه کارگران کنتورسازی قزوین تامین می‌شود کارگران کنتورسازی ایران راه عبور نوبخت را بستند + فیلم جمعی از کارگران کنتورسازی ایران مقابل دادگستری قزوین تجمع کردند ۲۷ ماه چشم‌انتظاری کارگران کنتورسازی قزوین برای گرفتن حقوق / کارخانه عملا تعطیل است
این کارخانه از اواخر سال ۸۶ از طریق اصل ۴۴ خصوصی‌سازی به شخصی واگذار شد که تجربه‌ای در حوزه صنعت کنتور سازی نداشت و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل عدم پرداخت حقوق، حق بیمه و معوقات کارگران شد. در آخر هم کارگرانی که به دنبال گرفتن حق و حقوق خود بودند از کارخانه اخراج شدند.
مشکلات کارگران کنتورسازی قزوین چندین سال ادامه داشت؛ به طوری که آن‌ها برای دریافت معوقات خود بار‌ها و بار‌ها مقابل استانداری استان دست به تجمع زدند و از استاندار و دادستان استان خواستار رفع این مشکل شدند.  
پیگیری فعالان اجتماعی و کارگران برای دریافت مطالبات کارگران کنتور سازی قزوین نیز وجود داشت، اما متاسفانه مسئولین استانی با وعده‌های مختلف فقط کارگران را سرگرم می‌کردند. بیکاری، مشکلات مالی و اقتصادی باعث شد تا کارگران این کارخانه در مسیر سفر رئیس سازمان بودجه کشور به استان قزوین تجمع کنند. کارگران که به همراه خانواده‌های در این تجمع حضور داشتند خواستار دریافت حقوق معوقه خود شدند.
بعد از این ماجرا رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص این موضوع گفت: برای حل مشکل کارگران شرکت کنتورسازی ۱۵ میلیارد تومان مطالبات مالیاتی که از عواید شرکت و مالک اخذ شده بود، از خزانه بازخواهد گشت تا مطالبات کارگران کنتورسازی پرداخت شود.
واریز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از مطالبات کارگران این شرکت از سوی سازمان برنامه و بودجه به صندوق دادگستری برای پرداخت به کارگران؛ موجی از خوشحالی را بعد از چندین سال به خانه‌های قشر زحمت کش کنتور سازی به ارمغان آورد.
خوشبختانه با پرداخت این پول، مشکل مطالبات مالی کارگران حل شد، اما حرف و خواسته اصلی کارگران برگشت مجدد آن‌ها به کارخانه و خلع ید مدیر عامل کارخانه کنتور سازی قزوین است.
یکی از کارگران کنتور سازی ایران قزوین در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: از زمانی که پرونده رسیدگی به کنتورسازی ایران در دستگاه قضایی تشکیل شد، مسئولان قضایی متوجه شدند که یکی از مهم‌ترین معضلات در پرونده این است که مالک در زندان، اقدام به عزل و نصب و دخالت در فرایند اداری کارخانه کرده و به نتیجه رسیدن تلاش‌ها را ناممکن می‌کند.  
محمود محمودخانی، رئیس دادگستری شهرستان البرز در مورد واگذاری کارخانه کنتورسازی به بخش خصوصی می‌گوید: واگذاری شرکت کنتور سازی به بخش خصوصی تجربه خوبی نبود و متأسفانه مشکلات عدیده‌ای را برای این شرکت ایجاد کرد.
رئیس دادگستری شهرستان البرز معتقد است شرکت کنتورسازی قزوین به عنوان یک شرکت برند در خاورمیانه، این روز‌ها به حال و روزی افتاده که اصلا شرایط خوبی ندارد و دیون متعددی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد.
وی هدف اصلی مسئولان استان را بازگشت رونق و تولید مجدد به شرکت کنتورسازی برشمرد و می‌افزاید: بی تردید رونق شرکت از مسیر تغییر مالکیت و مدیریت کنونی می‌گذرد، زیرا که این افراد پرونده کیفری دارند و محکومیت اولیه در دادگاه بدوی برای آن‌ها صادر شده که در صورت قطعی شدن محکومیت دیگر امکان ادامه فعالیت نخواهند داشت.
محمودخانی می‌گوید: تجربه تلخ کنتورسازی دیگر نباید تکرار شود و برای انجام خصوصی سازی ساختار‌های سازمان خصوصی سازی باید شفاف شود تا برای واگذاری شرکت تمام جوانب مورد سنجش قرار بگیرد. تجربه تلخ کنتورسازی دیگر نباید تکرار شود و برای انجام خصوصی سازی ساختار‌های سازمان خصوصی سازی باید شفاف شود تا برای واگذاری شرکت تمام جوانب مورد سنجش قرار بگیرد.
رئیس دادگستری شهرستان البرز عنوان می‌کند: در زمینه خصوصی سازی نیاز به تغییر برخی از قانون داریم؛ قانون تجارت پس از سال‌های سال که از تدوین آن گذشته پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست. بی تردید ایجاد فضای رقابتی و برندسازی بسیاری از مشکلات در بعد نظارت بر شرکت‌ها را مرتفع خواهد کرد.
با واگذاری و اجرای روند نادرست سیاست خصوصی سازی موجب شد کارخانه‌ای که در چند دهه اخیر به عنوان قطب تولید کنتور سازی در خاورمیانه به حساب می‌آمد بیش از هزار نفر نیرو ماهر آن بیکار شوند و ضریه‌ای به اقتصاد استان وارد شود این کارخانه در حال حاضر تولیدی ندارد و فقط با تعدادی اندکی آن هم بخش اداری، اداره می‌شود و مدیر عامل آن همچنان در زندان بسر می‌برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده کنتورسازی قزوین خصوصی سازی دادگستری استان قزوین استانداری استان قزوین کارگران کنتورسازی قزوین کارگران کنتور سازی قزوین خصوصی سازی سازی ایران کنتور سازی شرکت کنتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در بخش آبدان شهرستان دیر خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در این جلسه با حضور اعضای شورا، طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی مورد بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود