Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای توسعه تعاملات آموزشی، پژوهشی، طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باهدف همکاری مشترک با استفاده از ظرفیت‌های طرفین، تفاهم‌نامه مشترکی بین دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و کمیته امداد به امضاء رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ فقردایی در جامعه اسلامی از مهم ترین کارهایی است که خداوند در آیه های مختلف به آن تذکر داده است و زمانی که در سوره یس می فرماید «وَ إِذَا قِیلَ‌ لَهُمْ‌ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ‌ اللَّهُ‌ قَالَ‌ الَّذِینَ‌ کَفَرُوا لِلَّذِینَ‌ آمَنُوا أَ نُطْعِمُ‌ مَنْ‌ لَوْ یَشَاءُ اللَّهُ‌ أَطْعَمَهُ‌ إِنْ‌ أَنْتُمْ‌ إِلاَّ فِی‌ ضَلاَلٍ‌ مُبِینٍ‌؛ و هنگامی که به آنان گفته شود: «از آنچه خدا به شما روزی کرده انفاق کنید!»، کافران به مؤمنان می‌گویند: «آیا ما کسی را اطعام کنیم که اگر خدا می‌خواست او را اطعام می‌کرد؟پس خدا خواسته است او گرسنه باشد، شما فقط در گمراهی آشکارید» در می یابیم که وجود افرادی نیازمند در جامعه بنا بر حکمت و مشیت الهی است تا نیک و بد را از یکدیگر جدا سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی وجود امام علی(ع) در بین مردمانی که فقیر بودند و حتی گاهی غذایی برای خوردن نداشتند گواه همین واقعیت است که انسان ها در هر جایگاهی که باشند کمک به فقرا را نباید از یاد ببرند چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ؛ سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آن‌ها که ایمان آورده‌اند. همان‌ها که نماز را برپا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند».

در این بین اما پس از گذشت قرن ها از نزول قرآن کریم و حکومت امام علی(ع) و دیگر اولیای الهی هنوز هم اهداف متعالی قرآن در جامعه برقرار است و این از زنده بودن این کتاب آسمانی است، انسان هایی که در نیکی کردن از یکدیگر سبقت می گیرند و در این راه روزی خود را از خدای متعال به صورت چند برابر طلب می کنند، افرادی که خداوند از آنها اینونه یاد می کند که «رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءِ الزَّکَاةِ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ؛ مردانى هستند که هیچ داد و ستد و خرید و فروشى ایشان را از یاد خداوند و برپاداشتن نماز و پرداختن زکات باز نمى‏دارد، و از روزى که در آن دلها و دیدگان دیگرگون شود، بیمناکند».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در این نشست گفت: کمیته امداد و دانشگاه اسلامی، نهادهایی هستند که بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شده‌اند و ظرفیت‌های خوبی در هر دو نهاد وجود دارد که با همکاری همدیگر می‌توانند بخشی از مسائل و مشکلات اجتماعی درون جامعه را کمتر کنند.

کامرانی به موضوع فقر در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر در جامعه فقر وجود داشته باشد اثر سوء فقر به‌صورت همه‌جانبه تمام افراد جامعه را درگیر خود می‌کند و باید همه دستگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود در جامعه در برابر موضوع فقر ایفاء کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: امروزه یکی از اهداف توسعه برای کشورها که در سازمان ملل تعریف‌شده، ریشه‌کنی فقر در جامعه است، یکی از بهترین راه‌های ریشه‌کنی فقر که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) هم با تشکیل کمیته امداد، سپاه و … دنبال می‌کرد، ایجاد ساختار برای ریشه‌کنی فقر در جامعه است و ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه داریم با استفاده از پتانسیل‌های استادان مجرب در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، روان‌شناختی و… کمک شایان توجه ای به حوزه فقرزدایی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه داشته باشیم.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: در بحث مدیریت فقر استان، نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم، امروزه موضوع فقر موضوعی نیست که مربوط به یک طایفه، یک خانواده و یا گروه خاصی باشد، بلکه تمامی افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند، درگیر این موضوع هستند.

الهیاری با اشاره به این مطلب که جامعه اسلامی ما تنها با پرداخت زکات می‌تواند فقر را مدیریت کند، گفت: هدف‌گذاری کمیته امداد به‌گونه‌ای است که کمک‌های خرد مردم و مشارکت خیران را تجمیع و متمرکز نموده و تبدیل به خدمت اثرگذار به فقرا و نیازمندان نماید.

این مقام مسئول یادآور شد: برای کاهش فقر در استان هرمزگان سالانه نیازمند اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی است که تأمین نمودن این اعتبار برای دولت بسیار سنگین است و نیازمند مشارکت مردم می‌باشد.

الهیاری افزود: در این راستا طرح‌های مختلفی را اجرا کرده‌ایم که نمونه آن طرح اکرام ایتام و محسنین است و خوشبختانه از طریق این طرح فرصتی ایجاد شده تا مردم نیکوکار بتوانند کمک‌های مستمر خود را تقدیم ایتام نمایند.

شایسته ذکر است در راستای توسعه تعاملات آموزشی، پژوهشی، طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باهدف همکاری مشترک با استفاده از ظرفیت‌های طرفین، تفاهم‌نامه مشترکی بین دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و کمیته امداد استان به امضاء رسید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان استفاده از ظرفیت ها کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر حسن نجفی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها جلب مشارکت، همکاری و همراهی مردم در تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت می‌باشد. وی اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با حلقه میانی و گروه مردمی قرارگاه تحول اجتماعی، مدرسه تشکیلاتی اسلامی مضمار، انجمن حقوق شهروندی ندای رسای عدالت، شورای مردمی منطقه صفائیه، شرکت فناور آتی سلامت ایساتیس، شورای مردمی محله محمودآباد، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی، شورای مردمی محله صدرآباد و قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه الله (عج) به امضاء رسید. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور مردمی سازی سلامت، تا کنون با ۱۸ حلقه میانی و گروه‌های مردمی تفاهم نامه منعقد کرده است.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت