Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از اول خرداد به بعد صندوق بیمه بیکاری شرایط خاصی پیدا کرده است گفت: عده ای در دوران کرونا بیکار شدند و نتوانستند به کار برگردند. از اول خرداد تا آخر مهرماه ۱۰۰ هزار نفر به ما معرفی شده اند که مقرری ۷۵ هزار نفر را برقرار کردیم و برای بخشی هنوز برقرار نشده که یک علت آن نقص پرونده است و یا حائز شرایط نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمد بایندریان در هشتمین وبینار تخصصی با موضوع «ارزیابی خدمات بیمه بیکاری در ایران» که به همت موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد گزارشی از آمار و وضعیت صندوق بیمه بیکاری ارائه داد و اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷، ۲۳۹ هزار مقرری بگیر داشتیم که اسفند ۹۸ به ۲۲۶ هزار مقرری بگیر رسیدیم.

وی افزود: علت کاهش این است که با مصوبه ستاد ملی کرونا قرار شد کسانی که از ۱۰ اسفند بیکار می شوند تا اردیبهشت ۹۹ را دولت از محل خزانه بپردازد. بنابراین افرادی که در این فاصله زمانی بیکار شدند به این سمت سوق داده شدند و در نتیجه در اسفندماه برقراری جدیدی نداشتیم و در کنار آن عده ای هم از صندوق خارح شدند.

رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: اما اکنون که بیمه بیکاری کرونا را پرداخت کردیم و به شرایط عادی رسیدیم برآورد اولیه نشان می دهد اگر می خواستیم خودمان بپردازیم شمار مشمولان صندوق در اسفندماه به ۳۰۰ هزار نفر می رسید اما افرادی به سیستم پرداخت جدید اهاله شدند.

بایندریان با بیان اینکه منابع صندوق بیمه بیکاری سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۱ درصد رشد داشته و به ۶۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است گفت: مصارف  صندوق نیز به ۷۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در پایان سال ۹۸ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کسری داشتیم که با احتساب کسری انباشته سال های قبل، کسری صندوق به ۶۶۳ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به بیمه بیکاری در حوزه کرونا گفت: دستور پوشش ما را با چالش های بسیاری مواجه کرد. یک علت آن، تخصیص دیرهنگام منابع بود. قرار بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به صندوق بدهند که به ۳۰۰۰ میلیارد کاهش یافت و در نهایت ۱۲۸۶ میلیارد تخصیص دادند که در نتیجه هنوز عده ای باقی مانده اند.

رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین اجتماعی افزود: از اول خرداد به بعد صندوق شرایط خاصی پیدا کرده است. عده ای در دروان کرونا بیکار شدند و نتوانستند به کار برگردند. از اول خرداد تا آخر مهرماه ۱۰۰ هزار نفر به ما معرفی شده اند که مقرری ۷۵ هزار نفر را برقرار کردیم و برای بخشی هنوز برقرار نشده که یک علت آن نقص پرونده است و یا حائز شرایط نشدند.

بایندریان با بیان اینکه پیش بینی می کنیم اگر این روال ادامه یابد در پایان سال احتمال دارد این عدد به ۴۰۰ هزار نفر برسد گفت: بر ای همین ها هم منابع ما محدود است. منابعی که از محل سه درصد حق بیمه حاصل می شود ثابت است و از آن سو اگر ۲۰۰ هزار نفر به مشمولان افزوده شوند منابع جدیدی نداریم و طبق برآوردهای اولیه ۷۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مقرری تا آخر سال نیاز است.

وی افزود: ما با شرایط خاصی رو به رو هستیم که البته این شرایط نکات مثبتی هم داشته و ضرورت تحول دیجیتال را بر همگان آشکار کرده است. اهتمام ویژه قائل شده اند که خدمات غیرحضوری را پیش ببریم.

رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون بیمه بیکاری به ویژه در حوزه تامین منابع، دایره شمول، افراد جویای کار، افراد فاقد پوشش بیمه ای، افراد دارای پوشش بیمه که بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی گیرد، گفت: راه اندازی پایگاه های اطلاعات جامع برای شناسایی مشاغل و افراد با درآمد کم بسیار ضروری است. اقداماتی انجام شده اما کفایت نمی کند.

بایندریان افزود: اکنون شناسایی افرادی که قرار است بیمه بیکاری به آنها بپردازیم بسیار دشوار است و مکانیزم تشخیص شغل فرد، میزان درآمدش و ... وجود ندارد و ایجاد یک پایگاه بزرگ در حوزه اشتغال را ضروری می کند. تعیین وسع مالی و ... باید به عنوان یک رویکرد کلان ملی مدنظر باشد تا بتوانیم کمک کنیم.

وی اضافه کرد: ما در حوزه خودمان در تلاشیم این موارد را منعکس کنیم. اقدامات خوبی در حال انجام است و در حال غیرحضوری کردن کامل فرایند بیمه بیکاری هستیم. قرار است ۳۰ خدمت تا آخر بهمن غیرحضوری شود که ۱۱ خدمت آن در حوزه بیکاری و تعهدات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا بیمه بیکاری صندوق بیمه بیکاری میلیارد تومان اول خرداد هزار نفر تا آخر عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای ۳ فرزندند تقدیر و تجلیل شد توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و استاندار زنجان تجلیل و تقدیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر یک روزه وارد استان زنجان شد. وی در برنامه نخست با محسن افشارچی استاندار زنجان دیدار کرد.

نکته قابل توجه دیدار امروز این دو مسئول با یکدیگر اینجا بود که در این جلسه در راستای تشویق سیاست‌های فرزندآوری از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای 3 فرزند هستند تقدیر و تجلیل شد.

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

بیت‌اله برقراری در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و 13 هزار نفر عضو  جدید زیرپوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی اقداماتی قابل توجهی انجام شده که نیاز به تبیین دارد، تصریح کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال بر اساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله این اقدامات شاخص است.

درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در شاخصهای مرتبط به حوزه کار و تولید رتبه های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

استاندار زنجان به گره‌گشایی از مسائل تعاونی های مشکل‌دار استان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز با همراهی مسئولان کشوری اقدامات مطلوبی تا کنون انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است