Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 31 عروسی تنها در دو شب در حاشیه شهرهای استان برگزار شده و این مراسم ها باعث شده تا ابتلا و مرگ بیماران کرونایی در استان خانوادگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، در سایه ممنوع شدن فعالیت تالارهای عروسی این روزها پای عروسی‌ها به کارواش‌ها، پارکینگ‌ها و باغ‌ها باز شده و بی‌خیالی‌ نسبت به کرونا و عروسی‌های چراغ خاموش به قتلگاهی برای مهمانان و برگزار کنندگان مراسم ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند دیگر از جنگ و جدال خانواده‌ها بر سر هزینه‌های چند صد میلیونی عروسی‌های مجلل و پذیرایی‌های آنچنانی خبری نیست اما همین شیوه‌های به ظاهر ساده عروسی‌ها در عصر کرونا در واقع پاشنه آشیلی برای کرونا است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 31 عروسی تنها در دو شب در حاشیه شهرهای استان برگزار شده و این مراسم ها باعث شده تا ابتلا و مرگ بیماران کرونایی در استان خانوادگی شود.

بی توجهی به هشدارهای مسئولان باعث شده ظرفیت بیمارستان های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی تکمیل شود و بخش آی سی یو بیمارستان توان پذیرش بیماران بدحال را نداشته باشد.

طی هفته گذشته در استان مرگ ناشی از کرونا در روزهایی به 11 نفر هم رسید و متاسفانه به طور میانگین در هر روز 5 نفر از هم استانی ها به علت ابتلا به کرونا ویروس، جان می دهند.

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در صنوف مختلف و اجتماع و همچنین برگزاری مراسم های عزا و عروسی وضعیت استان را به حدی رسانه که هم اکنون 70 درصد تست های کرونا در استان مثبت است. هر چند این شرایط باعث شد تا ستاد مقابله با کرونا در استان تصمیمات سختگیرانه تری را برای مقابله با این بیماری اتخاذ کند اما گویا این تصمیم ها تا زمانی که مردم همراهی نداشته باشند آنچنان تاثیرگذار نخواهد بود.

شرایط ابتلا به بیماری در استان چند ماهی است که قرمز اعلام شده و طبق گفته های سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اگر شرایط به همین ترتیب ادامه یابد احتمال مرگ 21 نفر از هم استانی ها در هر روز بر اثر ابتلا به این بیماری وجود دارد.

طبق گفته های محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی تاکنون 86 میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در خراسان شمالی هزینه شده است.

بر اساس گفته های شجاعی به طور متوسط برای هر فرد مبتلا به کرونا که بستری می شود به غیر از هزینه خانواده حدود ٢٠ میلیون تومان برای دولت نیز هزینه ایجاد می شود و تا کنون در استان 4 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که بدون احتساب هزینه هایی که خانواده برای بیمار انجام می هد، 86 میلیارد تومان از سوی دولت برای درمان بیماران کرونا هزینه شده است.

توجه به پروتکل های بهداشتی، محدود کردن دورهمی‌های خانوادگی، رفت و آمدها، وسایل حمل و نقل عمومی، حضور در پاساژها، نانوایی ها، بانک ها، ادارات، رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت راهکارهای ساده ای هستند که اگر رعایت شوند، زنجیره این بیماری شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماران کرونایی بیماران کرونا خراسان شمالی عروسی ها مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!