Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:31:02 GMT

شکار ۶۴۰ مگس میوه مدیترانه ای در باغات قائمشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۲۵۸

شکار ۶۴۰ مگس میوه مدیترانه ای در باغات قائمشهر

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از شکار ۶۴۰ مگس میوه مدیترانه ای در باغات این شهرستان خبر داد.

مجید جعفری با بیان اینکه یکی از مهم ترین و مخرب ترین آفات انواع مرکبات مگس میوه مدیترانه ای است، گفت: خسارت اصلی این آفت روی انواع مرکبات در فصل پاییز است.

وی با اشاره به ردیابی، شناسایی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در ۲۸۹ هکتار از باغات مرکبات شهرستان قائمشهر، افزود: با بررسی ۳۳ تله فرمونی، ۶۴۱ مگس در اواخر مهرماه تا ۱۵ آبان ماه امسال در ۲۰ ایستگاه کنترل و مبارزه شکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر بیان کرد: تحقیقات انجام شده در خصوص کارایی تله ها و ترکیبات جلب کننده در باغات میوه این شهرستان نشانگر آن است که تله مکفیل با ماده جلب کننده سراتراپ و تله دلتا با ماده جلب کننده پارافرومونی بهترین ابزار برای پایش و ردیابی مگس است.

جعفری با اعلام قرار دادن ۳ طعمه مختلف جلب کننده حشره ماده مگس میوه در باغات، افزود: در ۹ عدد تله بیولور ۱۹۴ مگس ماده، ۱۶ عدد تله سراتراپ ۱۹۱ مگس و در ۱۹ عدد تله سراتینکس، ۱۸۲ مگس شکار شد.

وی با اظهار اینکه مگس میوه مدیترانه ای از دو حس بویایی (مواد شیمیایی مترشحه از میوه میزبان) و بینایی برای پیدا کردن میوه های میزبان استفاده می کند، گفت: این حشره به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز جلب می شود و بر همین اساس در طراحی تله های جلب کننده مگس از رنگ زرد استفاده می شود.

این مسئول بیان کرد: با استفاده از ۳۳۰ لیتر سم مصرفی در ۱۱۰ هکتار از باغات مرکبات، کاور اسپری انجام شد.

جعفری تصریح کرد: مبارزه زراعی با رعایت اصول بهداشتی در زمان مبارزه با مگس میوه در ۵۸ هکتار انجام شد که باعث جمع آوری و دفن ۴۰۰ کیلو میوه های آلوده در سطح باغ ها شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه میزبانی حشره مگس میوه در باغات این شهرستان معمول و رایج است و باعث خسارت می شود، تصریح کرد: بیشترین دامنه میزبانی مگس میوه مدیترانه ای انواع مرکبات (نارنگی محلی، نارنگی ژاپنی، خرمالو، تامسون و خونی) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آفت مگس مدیترانه ای مگس میوه مدیترانه ای جلب کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم) مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم) شکار ماهرانه ماهی توسط عقاب تیزچنگال (فیلم)

دیگر خبرها

  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر