Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملت استان قزوین بیان کرد: اساس کار کمیته امداد امام (ره) خدمت به محرومان و نیازمندان در ابعاد مختلف و تلاش در جهت رفع چهره فقر از جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: متأسفانه در علیرغم تمام تلاشهایی که توسط کمیته امداد در جهت فقرزدایی انجام شده، اما تولید فقر نیز در جامعه وجود دارد؛ بخشی از این تولید فقر به واسطه کوتاهی دستگاه های مختلف و بخشی نیز ناشی از عدم توانایی و بی موالاتی افراد حاصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد ابزاری برای کنترل بسترهای ایجاد و رشد فقر در جامعه ندارد ولی تلاش می کند تا با اجرای سیاست های مبتنی بر توانمندسازی زمینه محرومیت زدایی  در جامعه را فراهم کند.

وی افزود: فقر در جای دیگر تولید می شود و کمیته امداد تنها با منابع اندکی که در اختیار دارد، باید به نیازمندان خدمت رسانی کند البته در سال جاری همان اعتبارات اندک دولتی نیز کاهش یافته و بیش از ۷۰ درصد منابع اعتباری این نهاد متکی به کمکهای مردمی شده است یعنی در بهترین شرایط تنها به میزان ۳۰ درصد از اعتبارات از منابع دولتی تأمین می شود.

حق گویان تصریح کرد: همین امر مهم موجب شده تا اجرای طرح های مختلف در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد از این رو استفاده از ظرفیت های مردمی برای ارتقای خدمت رسانی به محرومان با جدیت پیگیری می شود.

وی اظهارکرد: هر کارمند یک حامی عنوان طرحی است که براساس آن کارمندان به میزان مورد دلخواه در کمک به ایتام و فرزندان محسنین سهیم می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای طرح هر کارمند یک حامی سبب می شود تا فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه بسط و گسترش یافته و گام های ارتقای زندگی مددجویان و خدمت به محرومان تسریع شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین کمک های مردمی کمیته امداد استان قزوین استان قزوین کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد