Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حسین رضا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه ازدواج دانشجویی اظهار کرد: این موضوع متاسفانه به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها اندکی مغفول مانده است اما در نظر داریم که هفته آینده، کارگاه آموزشی با عنوان«مهارت‌های موفقیت در ازدواج» به صورت مجازی برای دانشجویان برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به چالش‌های ازدواج جوانان در شرایط فعلی جامعه افزود: امروز اصلی ترین چالش ازدواج جوانان، مسائل معیشتی و اقتصادی است زیرا این مشکلات سبب شده تا تامین مخارج اولیه زندگی با مشکل مواجه شود و خانواده‌ها با نوعی بحران دست و پنجه نرم کنند.

حسین رضا به حاشیه رفتن فرهنگ ازدواج در سنین پایین را یکی از چالش‌های امروز جامعه دانست و ادامه داد: ما باید فرهنگ ازدواج در سنین پایین را در جامعه ترویج کنیم؛ متاسفانه امروز بخش قابل توجهی از ازدواج ها در سنین بالای ۳۰ سال شکل می‌گیرد که زن و مرد را در موضوعاتی مانند تربیت فرزند با مشکل و چالش مواجه خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف آباد تصریح کرد: باتوجه به آماری که از زندگی‌های موفق به دست آمده است، اصولا افرادی که در سنین پایین ازدواج کرده‌اند دارای زندگی‌های موفقی بوده‌اند زیرا ازدواج در این شرایط سنی، موجب آرامش فکری و روحی بیشتری خواهد شد و افراد می‌توانند ب دغدغه کمتری به حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی  ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: براساس آمار مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، بیش از ۸۰ درصد ازدواج‌های دانشجویی در سنین پایین با موفقیت همراه بوده است در مقابل میزان موفقیت ازدواج در سنین بالاتر حدود ۵۰ درصد بوده است.

حسین رضا با اشاره به راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی در واحد نجف آباد گفت: واحد نجف آباد از سال گذشته، خوابگاه‌هایی را با امکاناتی شبیه به سوئیت دارای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه مجزا و... برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته‌ایم. درحال حاضر ۲۵ الی ۳۰ سوئیت برای دانشجویان متاهل آماده شده است. البته باتوجه به این که دانشگاه مقداری از شهر دور است، برخی مشکلات از لحاظ رفت و آمد تامین اقلام مورد نیاز وجود دارد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف آباد با اشاره به نقش کارگاه‌های آموزشی و مراکز مشاوره در ازدواج موفق دانشجویان بیان کرد: به طور کلی انسان‌های موفق همواره مشورت پذیر هستند و در تمامی امور مشاوره می‌گیرند. ما با استفاده از همین پتانسیل‌، کارگاه‌های مشاوره را برای دانشجویانی که به دنبال حرکت در مسیر درست هستند، برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز در شرایط فعلی فعالیت‌های مشاوره‌ای را به صورت آنلاین انجام خواهد داد. فعالیت‌های مراکز مشاوره سبب می‌شود تا دانشجویان در آینده زندگی موفقی داشته باشند و از تخصص و تجارب دیگران برای انتخاب بهترین مسیر استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

شایان دنیادیده کد خبر: 1080670 برچسب‌ها ازدواج جوانان مشاوره قبل ازدواج وام ازدواج تسهیلات بانکی خوابگاه دانشجویی خوابگاه‌های دانشجویی سراهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ازدواج جوانان مشاوره قبل ازدواج وام ازدواج تسهیلات بانکی خوابگاه دانشجویی خوابگاه های دانشجویی سراهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان سنین پایین واحد نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید میرزایی بعدازظهر سه‌شنبه در جریان بازدید مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید از شهر جدید مهاجران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شهر جدید امیرکبیر متولی ساخت شهر هستیم و تنها ساخت مسکن در این شهر مورد نظر نیست.

وی با بیان اینکه ضمن ساخت مسکن باید خدمات روبنایی و زیربنایی نیز مورد توجه باشد افزود: ساخت مسجد، پارک، سالن ورزشی و مدرسه در شهر جدید امیرکبیر دستور کار قرار دارد و مقرر شد در ساخت سالن ورزشی ۵۰ درصد نخست کار را مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس و ۵۰ درصد مابقی را شرکت عمران انجام دهد.

میرزایی افزود: همچنین در ساخت مدرسه نیز ۵۰ درصد ابتدای کار توسط شرکت عمران و مابقی اقدامات از سوی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان انجام شود.

مدیر عامل عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر تاکید کرد: قرارداد ساخت حدود سه هزار واحد مسکن در شهر امیرکبیر با پیمانکار منعقد شده است.

وی افزود: در راستای طرح جوانی جمعیت آماده سازی هزار قطعه زمین در دستور کار قرار دارد که دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است.

مدیرعامل عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر گفت: در شهر جدید مهاجران نیز قرارداد حدود ۴ هزار واحد با پیمانکار منعقد شده است البته تعهد در این شهر ۵ هزار واحد بوده که اکنون برای ۸۰۰ واحد فراخوان داده شده تا پیمانکاران در مناقصه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده گفت: این شعار را شهرهای جدید باید مورد توجه ویژه باشد که این امر در گرو مشارکت مردم و با واگذاری زمین و ساخت از سوی مردم محقق می شود.

میرزایی بیان کرد: هشت هزار قطعه زمین پیش بینی شده که طرح آماده سازی در سه محله با ابعاد ۲۰۰ متر انجام شده است و پس از انجام آماده سازی تا پایان سال انجام و واگذاری زمین به متقاضیان صورت می گیرد.

مدیرعامل شهر جدید عمران امیر کبیر و مهاجران با بیان اینکه امسال به دستور وزیر راه و شهرسازی باید قطار بین شهری راه اندازی شود، گفت: مصوبه قطار بین شهری در شورای ترافیک استان و تاییدیه شرکت مادر تخصصی شرکت عمران دریافت شده و جانمایی ایستگاه قطار انجام و در انتظار مصوبه از راه آهن کل کشور است که در صورت اخذ تائیدیه فاز نخست عملیات اجرایی ایستگاه و قطار بین شهری آغاز می‌شود.

میرزایی از پیمانکاران تقاضا کرد در سال جهش تولید برنامه‌های خود را طبق زمانبندی اعلام شده پیش ببرند تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

کد خبر 6093475

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی