Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:05:43 GMT

انواع بلوک سبک

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۲۱۷

انواع بلوک سبک

بلوک سبک یکی از انواع بلوک سیمانی یا بلوک بتنی می باشد که این روز بسیار مورد توجه سازندگان آپارتمان ها و برج ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بلوک مانا، بلوک سبک در قالب و انواع مختلفی تولید می شود که بر اساس هر یک از این ویژگی ها قابل تفکیک و دسته بندی می باشد.

به طور مثال بلوک های سیمانی در تعداد جداره ها می توانند متفاوت باشند، بلوکی که تنها دارای جداره های بیرونی می باشد به آن بلوک معمولی (از نظر جداره) و یا بلوک دوجداره می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در میان جداره های بیرونی یک جداره دیگر ایجاد شود به آن بلوک سه جداره می گویند. بلوک های سه جداره در مقابل گرما، سرما، صوت و انرژی عایق بهتری هستند.

معمولا دیواره های بیرونی ساختمان ها را از نوع بلوک سبک سه جداره کار می کنند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. بنابراین بلوک سبک سه جداره، محصولی از جنس مصالح ساختمانی منطبق با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان می باشد.

بلوک پوکه ای

بلوک های سبک از بتن سبک تولید می شوند. بتن سبک، بتنی است که در آن به جای سنگدانه های متداول نظیر شن و ماسه از سبک دانه ها استفاده شود، این سبک دانه ها می تواند طبیعی یا معدنی باشد و یا مصنوعی و صنعتی باشد.

معمولا سبک دانه های معدنی به دلیل جذب آب مناسب، وزن و مقاومت خیلی خوبی که دارند بیشتر از سبک دانه های مصنوعی در تولید بلوک استفاده می شود. سبک دانه های طبیعی همان ماده معدنی است که به آن پوکه معدنی هم می گویند. بلوک هایی که از پوکه معدنی ساخته شوند را بلوک پوکه ای می گویند.

یکی از انواع سبک دانه های صنعتی متداول در ساخت بلوک سبک، دانه های رس منبسط شده یا لیکا می باشد و بلوکی که با دانه های لیکا ساخته شود بلوک لیکا می گویند. پوکه ی معدنی مورد استفاده در بلوک سبک می تواند متفاوت باشد که بر حسب نوع معدن آن ویژگی های متفاوتی خواهد داشت.

معدن پوکه بستان آباد تبریز، معدن پوکه قروه و معدن پوکه سمنان و ... از جمله معادنی هستند که می توان از آن ها جهت تامین ماده ی اولیه بلوک سبک استفاده کرد.

طرح اخلاط بتن بلوک سبک

همان طور که گفته شد بلوک سبک از بتن سبک تولید می شود، بنابراین بتن مورد مصرف در تولید بلوک بتنی سبک می تواند طرح اختلاط های مختلفی داشته باشد. کارخانه ی بلوک سبک مانا از جمله تولیدکنندگانی است که همواره در بخش تحقیق و توسعه خودش به دنبال یافتن راهکارهایی جهت افزایش کیفیت و مقاومت محصولات خود بوده است.

در واحد تحقیق و توسعه بلوک مانا، روی انواع طرح اختلاط بتن خشک مورد استفاده در قطعات بتنی کار شده و این شرکت در حال توسعه فعالیت خود در این زمینه است.

بلوک مانا به واسطه ی مهندسین مجرب و توانمند خود توانسته است به یک طرح اختلاط ترکیبی از پوکه ی معدنی تبریز، قروه و نوعی پوکه ی مصنوعی فرآوری شده در خارخانه ی بلوک مانا که محصول خود این مجموعه می باشد، دست یابد و کیفیت بلوک سیمانی تولید شده خود را افزایش بخشد.

مهندس محمد شاه وردی، مدیر کنترل کیفیت و مدیر واحد تحقیق و توسعه کارخانه ی بلوک مانا در این خصوص می گوید: ما در بلوک مانا، همیشه به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانیم در سطح جهانی اقدامات قابل توجهی در خصوص افزایش کیفیت بلوک سیمانی ارائه کنیم.

پس از سال ها تحقیق و توسعه توانسته ایم به فرمولی برسیم که به واسطه ی آن نوعی سبک دانه ی صنعتی را از سیمان فرآوری کنیم و با یک طرح اختلاط منحصر به فرد که در آن از چندین نوع سبک دانه ی معدنی نیز استفاده کردیم، به بتنی سبک برسیم که ماده ی اولیه بسیاری از قطعات بتنی می باشد.

ما هیچ گاه به این حد نیز قانع نبودیم و همواره در حال تلاش و ادامه ی فعالیت های آزمایشگاهی خود هستیم تا به امید خدا بتوانیم تحولاتی بزرگتر در صنعت ساختمان و تولید بتن و قطعات بتنی ایجاد کنیم.

اگر شما هم از جمله سازندگان و پیمانکارانی هستید که به کیفیت مصالح ساختمانی اهمیت می دهید، حتما محصولات بلوک مانا را امتحان کنید.

آدرس کارخانه: تهران، شهریار، باغستان، خ شهید کلهر

تلفن: ۰۹۱۲۲۱۵۳۱۷۱

سایت: www.manablock.ir

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحقیق و توسعه سبک دانه سبک دانه ها طرح اختلاط بلوک سبک سه جداره ی معدنی ی بلوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم

آفتاب‌‌نیوز :

برای اکثر بزرگسالان، مصرف حداقل 1000 میلی گرم کلسیم در روز توصیه می شود، اگرچه گروه های خاصی از جمله نوجوانان، زنان یائسه و افراد مسن تر به مقدار بیشتری نیاز دارند. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست سرشار از کلسیم هستند، اما منابع دیگری نیز وجود دارند.

 دانه‌ها

دانه ها از جمله کنجد، تخم کرفس و دانه های چیا و خشخاش از غنی ترین منابع کلسیم هستند. دانه ها همچنین پروتئین و چربی های سالم را تامین می کنند. به عنوان مثال، دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی هستند. دانه های کنجد نیز علاوه بر کلسیم، حاوی سایر مواد معدنی از جمله مس، آهن و منگنز است.

پنیر

بیشتر پنیرها منابع عالی کلسیم و پروتئین هستند. بدن کلسیم موجود در محصولات لبنی را راحت تر از منابع گیاهی جذب می کند. علاوه بر این، پنیرهای کهنه و سفت به طور طبیعی دارای لاکتوز کمی هستند و هضم آنها برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز آسان‌ تر است. یک بررسی نشان می دهد که افزایش مصرف لبنیات ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط باشد. بررسی دیگری نشان داد که مصرف منظم شیر و ماست با کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک مرتبط است. با این حال، پنیر پرچرب می تواند دارای چربی اشباع و کالری بالایی باشد. همچنین برخی از پنیرها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که مصرف آن ها را محدود می کند.

ماست

ماست از غنی ترین منابع کلسیم است. بسیاری از انواع ماست غنی از پروبیوتیک ها -انواعی از باکتری های مفید که می توانند به افزایش جذب مواد مغذی و بهبود عملکرد و ارتقا سلامت بدن از جمله سیستم ایمنی، دستگاه گوارش و قلب کمک کنند- می باشند. یک فنجان ماست حاوی کلسیم و مقدار زیادی فسفر، پتاسیم و ویتامین های B2 و B12 است. ماست های کم چرب اغلب حاوی کلسیم بیشتری هستند. اگرچه ماست یونانی منبع خوبی برای پروتئین است، نسبت به ماست معمولی کلسیم کمتری دارد. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف منظم ماست با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

ساردین و ماهی سالمون کنسرو شده

ساردین و ماهی سالمون کنسرو شده به لطف استخوان های خوراکی خود از غنی ترین منابع کلسیم هستند. این ماهی های چرب همچنین پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می کنند که می توانند از سلامت قلب، مغز و پوست حمایت کنند. در حالی که غذاهای دریایی ممکن است حاوی جیوه باشند، ماهی های کوچکتر مانند ساردین میزان کمی جیوه دارند. علاوه بر این، ساردین و سالمون هر دو دارای سطوح بالایی از سلنیوم هستند که می تواند از مسمومیت با جیوه جلوگیری کند.

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از فیبر، پروتئین و ریزمغذی ‌ها از جمله آهن، روی، فولات، منیزیم و پتاسیم هستند. برخی از انواع لوبیا مثل لوبیا سفید حاوی مقادیر مناسبی کلسیم نیز می باشند. سایر انواع لوبیا و عدس دارای مقدار کمتری کلسیم هستند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف لوبیا می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • مانا حسینی در جایگاه هفتم پرتاب نیزه
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ